Hair extentions

Här är en bild där man ser lite mer av mitt hår, jag ser förjävlig och spök lik ut men håret är ju fint!

image138

Jag fick förfrågan om att skriva ett inlägg gällande löshår, vad jag använder, priser osv osv..

Löshår kan sättas i på mååånga olika sätt, beroende på vad du har för typ av hår, hur mycket du har och vad du vill ha för längd/typ/tjocklek på håret. Du kan antingen limma, sy, använda micro ringar, clips eller så kan du använda dig utav de mest skonsamma om du bortser från clipsen, keratin wax. Vilket är den metoden jag använder mig utav, jag gjorde de hos Norrtullsfrisörerna på Odenplan. Det kostade c:a 4,000;. och de höll lite mer än ett halvår! Om det var värt de? Absolut!

Clips
Typiska clips, dem är relatift svåra att få o sitta bra, dem ramlar ur lätt och du kan inte hänga och slänga med håret precis som du vill. Utan resultatet är mer "stelt" och du kan vara fin om du står stilla. Dock mycket billiga, du kan köpa både clips och hår på Taj Mahal som ligger på Drottninggatan. Sen finns de även internetsajter, men de rekommenderar jag INTE. Du vet inte vad du får, och det kan visa sig vara helt fel färg när du väl får hem de.

Åter till clips, ett tips till dig som bara vill ha långt hår någon enstaka gång och som inte är redo att lägga ut speciellt mycket pengar utan håller de lite billigare och vill göra de hemma och själv. Då fungerar clipsen utmärkt.

image135

Här är då keratin wax, de rekommenderar jag INTE att ni gör hemma själva! Utan då ser jag hellre att ni bokar tid hos en frisör, där dem även beställer hår åt dig. Waxet sitter som ni ser på själva slingan och för att fästa det så använder du dig utav en typ av "värmetång" skonsamt, DOCK svårt att ta ur. Det gör du inte heller själv, då går du tillbaka till din frisör. Denna metod är, dyr, relativt skonsam för ditt hår, och de håller jävligt bra! Du kan göra precis vad du vill och de syns inte att du har löshår ifall du tar hand om de ordentligt (dvs, badar inte i bassäng eller vatten med klor i, när du duschar håret får du inte heller använda balsam längst in på hår rötterna då kan slingorna slinka av händer sällan men de kan göra osv osv)

Denna metod för dig som vill ha något hållbart, som kan lägga ut en del pengar och som vill kunna ha långt hår "jämt" utan att behöva spendera en timma varje morgon med att sätta i och ta ur clips.

image137

Några mer frågor eller om du känner att jag har missat något, skriv gärna i kommentar fältet! Lycka till nu!

Kommentarer
Postat av: Ida

TUSEN TACK för alla tips, jag köpte hår där på drottning gatan en tidigare gång och limmade fast det & det höll i 3 DAGAR :O skit besviken.
Jag vill ha lång-brunt hår JÄMT, inte lite då och då.. Ett halvår lät bra, lite rädd för bara att om ja lägger ut 4000 så kanske de inte heller håller =/.. TACK så mkt ialf.

2007-11-13 @ 19:11:39
Postat av: Malin

Asså min pappa jobbar där och det är därför, men sökningen dit var typ i augusti, så nu är lite försent. Kram

2007-11-13 @ 20:17:05
URL: http://tiondemaj.blogg.se
Postat av: Marika

ååh jag vill också! HJÄLP! :O

2007-11-15 @ 13:48:17
Postat av: Melina

har också haft hårförlängning en tid men har nu tagit bort den då jag ändrat frisyr.

2007-11-16 @ 18:21:57
URL: http://mmelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0