Helg

Igår jobbade jag först i nio timmar, sen hämtade älskling mig och vi åkte hem och käkade middag allsammans. Efter det kom P och jag skulle sminka honom till Halloween festen, han skulle vara utklädd till gammal gubbe. Av en massa wax osv formade jag ett "skott hål" i pannan på honom och en knivskada på kinden! För att inte ha gjort sådant tidigare vart jag jävligt nöjd! Kan lägga upp en bild imorgon! Det såg faktiskt jävligt äkta ut, jag funderar fortfarande på om jag inte ska ta det där erbjudandet och anmäla mig till "Make up artist kursen" jag har alltid älskat att mixtra med smink och att sminka andra är de bästa jag vet! Speciellt när jag ser resulatet och så ser jag dem nöjda och glada och super snygga! Det är det bästa av allt!
Jag var dock nykter igår, kändes inte som att jag var så jätte party efter att ha jobbat ihjäl mig.

På tal om igår så jag gick för att hämta skorna mitt under arbetet, chefen gav mig fem minuter att springa o hämta skorna vi hade full rusch och jag hade SUPER bråttom. Wedins hade lovat mig att skorna skulle vara färdiga igår efter 14:00 och jag kom dit 18:17 och inte FAN var dem färdiga först spenderade två vimsiga tjejer en KVART på att fjompa bakom "gardinen" och hittade inga skor. Sen kom dem efter en kvart och sa "JAA! men dem är fortfarande kvar hos skomakaren det ligger där" och så började hon ge mig en vägbeskrivning! Då fick jag nog "NI lovade mig att dem skulle vara HÄR och färdiga kl 14:00 nu är klockan nästan halv sju och vart är mina skor?! Jag jobbar egentligen och har fått FEM minuter på mig. Det är nu gått en kvart!" dem ursäktade sig och sa att dem kunde springa och hämta dem. BRA, tänkte jag. Tjugo minuter senare efter att jag stått och väntat utanför affären springer jag upp till kassan igen för att fråga vart fan den andra tjejen tagit vägen, då kommer kassörskan med mina skor i handen och frågar "var det dem här?" JA! det var mina skor, och dem hade inte ens blivit inlämnade! VAD i helvete tänkte jag. NU hade det gått en halvtimma och min chef var säkert RASANDE! Tjejen som sprang iväg kom tillbaka och säger skit glatt "Nee, dem var inte hos skomakaren vi har inte lämnat in dem där ännu" åh herregud tänkte jag. Jag känner hur de kokar inom mig, jag håller mig och ber om ett par nya skor så springer jag tillbaka till jobbet och chefen bara skakar på huvudet och säger att det är ingen mening att jag kommer tillbaka och att jag kan gå hem, så syns vi på måndag istället. JÄVLA WEDINS SKOR! Dem här lär väl också gå sönder efter en använding. Då ringer jag chefen.

Idag ska jag och Nicklas iväg o möta P på hans resturang och sen ska vi vidare ut, som resten av Sverige. Jag kanske möter upp R, och J så blir det en äkta fest kväll! Annars vaknade jag halv två idag och är fortfarande helt slut. Sitter här med varmt kaffe och ska snart sätta mig o mysa framför filmen Love Actually!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0