Äckligt

Det som äcklar mig, är folk som inte kan släppa taget om saker och ting. Speciellt varandra. Att man fortfarande fem år senare sitter och ältar samma smörja, bråkar över låtar som varit osv. Jag har aldrig förstått folk som ältar, varför ältar man? Varför gräver man ner sig i saker som gör en ledsen eller irriterad, varför går man inte vidare och fokuserar på det som är bra istället. Varför kan man inte unna någon annan att ha vad man en gång tidigare haft och vetat att man mådde bra då? Livet är alldeles för kort för att leva de i de förflutna, det som är gjort är gjort och går inte att ändra på. Om man fortfarande sitter och ältar samma jävla saker i fem års tid kanske man bör fundera på varför man har kontakt överhuvudtaget? Tydligen så kommer det aldrig in någonting nytt i bilden, och det ända som binder en är det man hade för fem hor år sen. Vad gör det nu? Vad spelar de för roll nu? Då var då, och nu är nu. Trodde det var någonting man förstod redan på dagis. Antagligen sitter du fast i samma kärleks smörja för att du vill ha det du inte kan få. Men förstå det någon gång. Det finns väl ingen anledning att sitta och skriva miljontals nostalgi låt texter och dikter som du vet sårar andra och inte gör någon nytta alls för dig själv. Du har stannat upp. Ditt liv har tydligen stannat där du var för fem år sen.

Nå ja, nu har jag skrivit massa skit nu kan jag berätta lite vad jag har gjort dem här dagarna istället. Som vanligt så har jag jobbat, men jag har även haft tid att fika med två tjejkompisar. Bland annat Denize, precis så som hon skrev "hon får mig alltid att må bra" detsamma gäller dig hjärtat du är så smart och jag mår så bra i ditt sällskap. Vi tog en frukost ganska tidigt innan jobbet igår, sjukt mysigt och det är skönt att kunna prata av sig. Efter jobbet tog jag en fika med Elli, det var också jätte mysigt. Ibland behöver man prata av sig, och då är det underbart att ha kompisar man kan prata med och som pratar tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Marie

Så jävla sant!!!

2007-10-18 @ 19:41:25
URL: http://Mariereling.blogg.se
Postat av: Linda

Flicka lilla, tänk om du oxå levde som du lär? Tänk så bra du skulle må då=)

2008-05-21 @ 21:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0