Gjort allt på en och samma dag..

Imorse vaknade jag extra tidigt för att möta upp min mamma och min treåriga lillebror Oskar för att äta frukost inne i stan på något mysigt cafe, väl på väg möter jag min alldeles egna favorit Rebecca i t centralen jag stannar för att prata med henne, och då kan fem minuter lätt bli en kvart! Jag får springa för att hinna möta mamma och Oskar, vi stannar tillslut efter ett mysigt fik ganska nära mitt jobb. Som vanligt beställer Oskar jordgubbstårta med cola även fast det är frukost vi ska äta, haha söta troll! Det fick bli en ciabatta med mozarella, pesto och tomat för min del. Mycket gott, det var skönt att prata lite med mamma också.. hon är så söt lilla mamma! Senare bar det vidare till jobbet, vi hade nästan inga gäster och vi hade sex kassörskor.. på tre gäster per halvtimma. Vid 14 frågade jag snällt min chef om jag kunde gå tidigare så jag skulle hinna hem och plugga med tanke på att jag slutar ofast 19 och har knappt tid för mina studier. Han säger surt "kanske" och muttrar om att han behöver många till senare, men alla andra fem kassörskor skulle jobba till minst åtta?! Så jag förstod aldrig problemet. Vid 14:30 kommer det ännu en som ska jobba! Och vad gör inte min chef, SKICKAR HEM HONOM FRAMFÖR ÖGONEN PÅ MIG. Jag förstod ingenting, han visste ju hur VIKTIGT det var för mig att sluta tidigare idag. Annars behöver jag ta ledigt någon dag istället, det vill han väl inte? Så vid 18 efter att jag har suckat i flera timmar utan gäster säger han "Tack för idag!" men det fanns de ju ingen mening att gå hem längre, jag kunde lika bra stannat en timma till då jag egentligen skulle slutat. Han hade väl någon sjuk anledning, han tycks alltid vilja reta upp mig på ett eller annat sätt. Efter de mötte jag upp min underbara vän Denize, söta rara lilla Denize, jag finns här för dig och jag hoppas att du mår lite bättre nu iallafall! Ring om det är något!

Och nu sitter jag hemma hos Nicklas och väntar på Prison Break.. och har ännu en jobbig vecka framför mig ska till och med jobba på lördag. Suck! På torsdag ska jag iallafall boka biljetterna till London för mig och älsklingen! På fredag ska jag ut med jobbet och på lördag ska jag ut med tjejerna! Nu är det snart Prison break hoppas ni haft en bra dag ni me. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0