Tankar

Nu var det ett tag sen sist jag skrev i min blogg, tidigare inlägg jag skrivit under dem här veckorna har oftast varit kodat språk som bara jag förstår, eller meningar på andra språk.. jag vet inte jag är oftast ganska privat av mig, och då tänker ni att det är ju då jävligt dumt att ha en blogg ute på internet, tja, kanske det! Det tycker inte jag, ja kanske inte har lust att dela med mig av precis allting i mitt liv men en del och då skriver jag det här, andra saker som inte är meningen att ni ska förstå skriver jag för att jag helt enkelt bara vill skriva av mig. Dem här veckorna eller dagarna efter studenten, månaderna blir det väl rättare sagt, har varit både bra och dåliga. Mycket har hänt, mycket finns kvar. Mycket har gått förlorat, men mycket har också stannat kvar. Jag har börjat prata med någon och det känns otroligt skönt, jag kan verkligen öppna mig och det kan handla om mig och bara mig i en enstaka timma per vecka. Jag har tagit steget och ska börja plugga igen, samtidigt som jag ska jobba. Därmed val av att plugga distans. Skönt.

Fått mycket tid över till att tänka på allt och ingenting också.. Ingenting jag vill dela med mig av egentligen men jag kan väl skriva lite iallafall, mycket gammlat som ligger kvar och gnager och som kommer upp ibland då jag har inte så mycket bättre för mig än o sitta och fnula på olika saker. Det kan vara skönt dock, att rensa luften lite.. det finns så mycket jag tänker på hela tiden att jag behöver liksom sopa lite under mattan för en tid för att sedan ta upp det igen och gå igenom de. Även fast 18 år egentligen inte alls är mycket gemför med vad jag har kvar att leva så har det hänt så otroligt mycket under dem få åren, så jävla mycket! Det är alldeles fullt i huvudet! Många platser, namn och människor samt händelser man bör komma ihåg. Det blir oftast såhär när det är alldeles tyst omkring mig och jag lyssnar på massa gammal musik, och då kopplar jag de till olika tidigare sammanhang.

Ni får ursäkta att detta inlägg är jävligt rörigt och emotional, oh well, i höst ska jag iallafall plugga på distans och jobba vi får se vad jag väljer att jobba med. Förmodligen blir det med barn, barn är det bästa som finns. Dem förstår mer än vad vi tror, barn är smarta och so under estimated. Sen ska jag börja rida igen, länge sen nu! Men det är så jävla skönt o kunna sitta där uppe på häst ryggen rida igenom skogar och bara fokusera på en själv och hästen. Ganska mysigt på vintern också att stå där inne i boxen och bara mysa sig in i pälsen.. mysigt! Hästar luktar gott och där med basta!

Genom facebook har jag även fått kontakt med många gamla vänner från den tiden då jag bodde i USA, både jobbigt och roligt. Jag saknar USA, och allt vad det innebär. Jag saknar mina kompisar, jag saknar skolan, jag saknar vårat hus, jag saknar min hund, jag saknar folket, stämningen där jag saknar vädret, ja, jag saknar allt som har med Orinda att göra. Aldrig någonsin har jag känt mig så hemma som där.. i Holland trivdes jag också, men inte lika väl som i USA trodde jag skulle gå sönder när mamma berättade att vi skulle vara tvugna att flytta till Sverige igen. All the walls were just caving in..

Allting jag hade byggt upp, alla framtids planer.. UCLA med Lindsey, allting! Gone, borta, nada.. ingenting! Så det var bara att ta sitt pick och pack och flytta sig hit till kalla tråkiga otrygga Sverige. Vad kan man göra här? Kan någon förklara vad som finns att uppleva här? I want to know, för jag hittar ingenting mer än otrevliga och falska människor.



Sen måste jag bara skriva, nu har jag öppnat mig mer än vanligt så inga jävla fitt kommentarer dem får ni hålla för er själva för jag skiter fullständigt i vad ni tycker och kommer inte ändra på mig iallafall. Så hare bra hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0