Tips och tricks från min mor, makeupartister mfl

För att fördriva min tråkiga sjuka och hostiga söndags kväll tänkte jag ge lite små skönhets tips jag själv använder och vet fungerar utmärkt!

Söndagskvälls skönhetstips




Ögonfransar ala Marie!


 20kr

Då tänkte jag börja med vaseline, alla har säkert någon gammal vasline burk som ligger och skräpar där hemma. Tro det eller ej, men det är bra till nästan ALLT, torra läppar, torra armbågar och till med en bra hjälp till att få böjda fina ögonfransar. Jag har själv varit där, man sitter i timmar och försöker få dem att stanna uppe med hjälp av ögonfransböjaren men dem bara lägger sig ner så fort man applicerar mascaran. Inte längre.

Börja med att smörj in vaseline på ögonfransar/runt ögon varje kväll, på morgonen bör dem fortfarande vara relativt kletiga. Sedan tar du din ögonfransböjare och värmer den med hjälp av hårfön, avvakta tills den svalnat en aning och sätt igång och böj. På så sätt minskar du risken att du förstör ögonfransarna genom att dem går av eller helt enkelt slits av. Du kommer garanterat ha böjda fina ögonfransar, hela dagen/kvällen oberoende hur mycket mascara du än lägger på.

(Ett litet tips om man vill ha fylligare ögonfransar, måla första lagret mascara ta en puder borste och dra borsten över ögonfransarna vänta någon minut och lägg sen på ett ytterligare lager av mascara, woila! Böjda, fylliga ögonfransar)



 150kr

Ett tips till er som ogillar "tjocka" dofter utan hellre tyr er till de fräscha! http://inezza.com dem har alla möjliga olika dofter regn, dirt (bilden åvan) med många fler! Dirt används flitigt av bla Kate Moss.





Enomdan: Multivitamin tablett, innehåller de flesta vitaminer du bör få i dig dagligen.

Fiskleverolja: Låter vidrigt men är otroligt bra för hela kroppen, hjärna, hjärta o leder. Även de de yttre påverkas!
Såsom hy, hår o naglar.

Silica: Vitaminer till hår, hud och naglar. Man märker stor skillnad efter bara några dagars användning!

Zink: Hjälper mot dålig andedräkt, dålig hy och även en del allergier.

(Bör kunna köpas på vilken hälsokost affär som helst)





Hårkontroll, namnet säger väl egentligen allt. För er som har matt, slitet och livlöst hår så är detta ett hett tips! Kan köpas på vilken hälsokost affär som helst.





Ingen kan väl ha missat The Body Shop, detta är min stora favorit! En skön parfym med doft av ljuvlig vanilj, håller hela dagen! Den är helt underbar!





Vem kunde ana att öl skulle vara bra för hyn? Vitaminrikt och bra för din hy om så skulle behövas, sätter även igång ämnesomsättningen, finns också att köpa på vilken hälsokostbutik som helst.

Det får vara nog för ikväll nu ska jag lägga mig brevid min älskling o titta på film o mysa! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0