Fredag kväll & lördag förmiddag



Gårdagen var mysig, Denize, Emilia och jag satte oss på Texas Longhorn vid Hornstull och åt en mycket god middag! Vi åt ribs alla tre, herrejävlars vad gott det var! Jag ville så gärna få plats med mer, men William där inne ville inte riktigt. Inte så lätt med en 30cms bebis i magen och få plats med en hel rack of ribs plus två stora color, och deras hemlagade nachos med cheddar dip och texas chili dip! Jag rekommenderar deras mat verkligen, billigt, gott och du går definitift inte därifrån hungrig.

Just för att det var så jävlarns gott ska jag bjuda Nicklas på det imorgon. Vi kanske får med oss svärföräldrarna också.. vi får väl se! Iofs tror jag inte att dem skulle uppskatta den "amerikanska" maten särskillt mycket. Revbensspjäll, bbq sås osv osv!

Vi åkte för att möta upp grabbarna igår efter middagen, men cp som biljardstället var så fick Emilia inte följa med in. Idiot vakt, det är klart att man måste få ta med sig sitt barn in? Emilia var i sin mors sällskap, Denize är över arton. Jag förstod inte grejen, jag frågade om han trodde att Emilia skulle ställa sig i baren och beställa en öl. Det hade han inget svar på, bara att "dem serverade alkohol här" men det gör dem väl för fasen på restauranger också? Jag kan förstå ifall vi hade stått i kön till Spy Bar och försökt få med Emilia, men nu var det ett biljardställe på Söder? Aja, hade varit kul om dem fick vara med men icke! Tillslut hamnade vi iallafall hos ett par kompisar här i Årsta, dem drack lite öl och vi satt mest och pratade. Jag somnade nästan tillslut i soffan så vi kände att vid halv två snåret var det dags att tänka på refrängen. Jag och Nicklas som bor bara tio minuters gång väg därifrån tog taxi hem för 70:- haha så trötta var vi. 

Nu på morgonen har jag haft fullt upp, jag har storstädat, röjt undan skräp och annat dylikt som stått i hörnen och slängt in i förrådet. Jag har vikt bebiskläder och lagt fint iordning i garderoben. Så söta vi har faktiskt samlat på oss en hel del nu, kan fota lite senare! Vi har precis ätit korv och potatismos till lunch och jag tänkte sätta på lite kaffe och kolla lite på Prison Break så allt är i sin vanliga ordning! Ha en trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad mysigt med en bebis i magen :) Fota och lägg upp kläderna :)

2008-08-31 @ 07:57:51
URL: http://svanelands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0