Fredag + Lördag (inlägget som försvann i helgen)

Gårdagen var mysig, jag mötte först upp min bror och hjälpte honom handla kläder för sina födelsedags pengar. Jag är grym på att leta fram alla balla kläder på rea, så istället för bara ett par jeans som han trodde att pengarna skulle räcka till kom han hem med ett par mörkblå nudie jeans slim fit, en kortärmad lee skjorta och ett lee linne. Sjukt fina kläder faktiskt, jag älskar att handla kläder åt andra! Haha men jag har alltid lika svårt att hitta snygga fynd åt mig själv.. kanske för att då är det jag som måste betala! Haha! Ne jag vet faktiskt inte.. enklare att shoppa åt killar!

Efter en timma kom min mamma även in och joinade oss, vi gick runt ett tag för att hitta ett mysigt lunch ställe. Min bror var dock BARA sugen på Taco Bar så vi hamnade tillslut på Taco Bar i kungshallarna.. kanske inte det mysigaste stället man kan tänka sig. Vi hamnade dessutom brevid ett äckligt tjejgäng och så fort jag satte mig ner för att äta tittade på min mage och började viska och tjoa med varandra, sånt gör mig så satans förbannad så dem fick en utskällning och sen bytte vi bord. Haha gravid aggretioner? Nej men jag tyckte inte det var speciellt trevligt att sitta där med dem.. jag beställde någon konstig baugette som såg god ut på bilden, det var med biff och lite sallad och så. Så frågade tjejen i kassan vilken av såserna jag ville ha så jag valde någon vit röra, då tog hon upp jordens största slev och öste på en hel jävla slev över heeeeeela baugetten och tallriken, det var inte längre macka med lite sås. Det var sås med macka, med tanke på att det var mina sista pengar innan löning så fick jag frispel och talade om att det såg inte fräscht ut och jag ville absolut inte ha sås med macka utan tvärtom så fick jag en ny utan sås. Här var vi glada! Vi åt upp fort, och mackan smakade blä så jag var fortfarande hungrig när vi gick därifrån. Biffen var endast senor, det var några enstaka blad isbergssallad och baugetten var gammal och hård. Vi gick vidare till Coffehouse by George och drack goda latte istället så kom Matte, Felicia och Liam förbi och hälsade på. Liam börjar bli stor nu! Hela 8 månader!!

På kvällen gick jag och Nicklas på bio med hans bror och hans brors fru Caroline! Lite komiskt faktiskt. Med tanke på att Nicklas ex innan mig heter Marie, och hans brors ex innan Caroline heter även hon Marie. Vi såg nya Arn som hade premiär igår, den var väl helt okej. Jag gillade inte första speciellt mycket och denna var väl snäppet bättre men ingenting för mig, jag tycker det känns som en svensk version av Sagan om Ringen. Det låter så fjantigt "Arn Magnusson från Väster Götland bla bla bla" nej det var inget för mig.

Nu på morgonen har vi inte gjort så mycket, Nicklas är iväg och spelar match! Jag skulle egentligen följt med och kollat men jag tänkte att jag följer med imorgon istället så hinner jag röja lite här hemma. Lite egentid skadar aldrig, så jag har tvättat badrumsmattan, dammsugit och sen bakat banan choklad muffins. Dem står just nu i ugnen och luktar ljuvligt!

Ha en bra helg! (Nu är jag glad igen när det är hittat)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0