Ångest

Varför får jag en sån enorm jävla ångest varje gång jag ska sjukanmäla mig från jobbet jag har gjort de tre ggr tidigare tror jag. Första gången var när jag spydde direkt när jag kom dit, okej det var ganska självklart att jag bara skulle hem. Andra gången var när jag försökte göra de en lördag för att jag har jobbat sex dagar i streck o jag hade feber men dem gav inte med sig. Tredje gången var när ja hade brännskador på ryggen o fick springa till city akuten på min lunch, nästan inte ens då fick jag gå hem.

Jag har alltid varit sån, alltid tyckt att de varit skit jobbigt o beställa tid hos frisören, eller hos tandläkaren eller dylikt. De är någonting med mig o prata i telefon med folk jag inte känner, ändå har jag jobbat som telefonförsäljare tidigare?..

Alltid fruktat o sjukanmäla mig, även till skolan. Jag är rädd att dem ska misstro mig, tro att ja ljuger, få mig att komma även fast jag verkligen skulle behöva vara hemma.

Jag känner att jag är taskig som lämnar arbetskamraterna i sticket om jag sjukanmäler mig.. samtidig så drog jag in mer än dubbelt så mycket som alla andra igår. Jag ställer alltid upp i vanliga fall när jag behövs och till o med när jag inte behövs. Jag är inte borta ofta. En dag kan jag väl unna mig att försöka lösa mina sömn svårigheter?

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Pressa inte dig själv så hårt.. det är ok att vara hemma när man behöver det. världen går inte under :)

2008-01-08 @ 04:43:23
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0