Vanilj te

Godmorgon kära läsare! Idag verkar de bli fint väder, får hoppas på det! Igår var det fruktansvärt varmt och fuktig men ganska molnigt så det gick inte att sola, man satt fast som i en bastu inne i lägenheten och snurrade på sig.. verkligen skönt! Det är vid såna tillfällen man ska ha en pool att kasta sig i.. jaja! Idag blir det en tidig morgon för min del, jag börjar 9 men jobbar bara till 3 så det ska bli skönt! Sen tänkte jag försöka fixa iordning lite här hemma Nicklas kom hem igår med en hel ICA kassa med produkter från Kungsängen/örnen vad det nu heter det är mängder av olika bakmixer, våffel mix, pannkaks mix osv! Så jag måste försöka stuva om lite i skåpen så det får plats någonstans..

Det känns riktigt bitter att vara tillbaka på jobbet, eller det är klart att det är kul att träffa alla jobbar kompisar men det är sjukt jobbigt att springa runt där med foglossning om vart annat, krämpor i ryggen osv.. jag kan inte vara mycket till hjälp! Jag är mest tjock, sur och ivägen..!

Nu går jag in i v26



Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen.

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.

Kommentarer
Postat av: monica

fin bebis mage ! Utan brisstningar och allt , hade oxå tur som slapp allt sånt !



o grattis till graviditeten :)

2008-08-02 @ 09:24:30
URL: http://moncans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0