Sjuk

Nu har jag gått och blivit sjuk, inte alls skoj! Kan knappt sova om nätterna som det är, magen är i vägen vilket håll jag än ligger åt. På råga på det så har jag gått och blivit sjuk, så jag kan inte andas heller.. suck! Sitter här och försöker få i mig scones som jag gjort, smakar absolut ingenting!

Vecka 21 - 25 jun - 1 jul 2008
Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter.
Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.

Min lilla William det :) Nicklas och jag har världens fajt över barnvagn.. vi bestämde ju oss för en Mondial Duo från Emmaljunga men den finns inte i mörkblått och ljusblått, det är bara Edge Duo som finns i det och eftersom jag bara hört negativt angående just den vagnen och sen när jag var och prov kände på den så kändes den inte alls rätt, den var stor som ett hus, super klumpig och nej inte alls bra! Det är ju mest jag som kommer springa och släpa på den där jävla vagnen och han ENVISAS med att han SKA HA den vagnen som har just dem färgerna (dif,,) jag blir tokig ibland! Hjälp mig! Haha!

Nej nu måste jag sätta fart.. jobba! Urk! Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0