Hemma frun skriver

Idag har jag inte gjort någonting speciellt, förutom att jag har tvättat, jag har bäddat sängen, jag har tagit ur disk och annat skit från min mans rum. Jag har bakat, jag har lagat mat och lagat mat för att han ska ha matlåda med sig imorgon till jobbet. Shit, har jag slagit i huvudet eller?

Här kommer iallafall två recept som jag använde mig utav idag! Ett är mitt, det andra är Nicklas's.

Pasta med bacon (låter onyttigt, jag vet)

Koka upp pasta (jag kokade b vitaminberikad och fiber berikad pasta för att köra den nyttiga varianten)
Skär baconen i små fyrkanter och stek på (UTAN att använda sig av stekfett, tro mig, det behövs verkligen inte, har du tyflon panna behöver du definitift inte använda dig av varken smör eller olivolja) baconen så att den blir så där knaprig och god. Ta ett ton hushållspapper och lägg i en hög på skärbrädan, häll baconen över papperet och linda in. Tryck ur allt fett så de istället hamnar på papperet. För att vara extra nyttig, gör två gånger. Nu bör pastan vara färdig så då är de bara blanda ner de i en skål tillsammans med bacon och på med lite ketchup. Voila! Sjukt enkelt recept om man inte har så mycket hemma, jävligt gott var det iallafall. 

 Tacoburgare med potatismos

Du behöver:
c:a 350 g köttfärs
1 ägg
2 påsar taco pulver
1 gul lök

 & en jävla massa potatis

Sätt på vatten till potatisen. Börja med att fin hacka löken och bryn i stekpanna (använd dig av olivolja) samtidigt, blanda ihop köttfärs, ägget och taco pulvret i en bunke. Ner med löken tillsammans med det andra och blanda ordentligt. Forma till små bollar och platta ut dem en aning på skärbrädan, stek på. Sen när potatisen är färdigt kokt, pressa den ordentligt och ha i lite salt o peppar. Voila!

Kommentarer
Postat av: Marie

Kan inte han laga mat tills sig själv ;D
Hoppas inte du får göra allt som tex städa diska osv när ni flyttar tillsammans..

Pusss

2008-03-10 @ 11:50:58
URL: http://Mariereling.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej. brukar läsa din blogg o jag tycker att den är riktig bra. men skulle vore bra om du uppdaterade lite oftare o läggde ut litebilder:=)
ha den bra dag:)

2008-03-10 @ 19:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0