Girl vs boy

image256

Jag tänkte uppdatera er lite på bebis fronten, vi är äntligen (troligtvis) färdiga med namn val. Pojknamn har varit RIKTIGT svårt med tanke på att jag själv har fyra yngre bröder med tre namn vardera så de var ju en del namn tagna i släkten om man säger så! Har ni några andra fina namn som inte är allt för populära så hojta gärna till! Jag har nämligen så fånig, jag kan inte ha någon kompis eller träffat någon som heter namnet vi väljer för då tänker jag bara på den personen istället osv osv! Oh well..

Blir det en tjej:
Så har vi valt Freja Nora (vet fortfarande inte vilket namn som kommer vara själva tilltalsnamnet men förmodligen så blir de Nora) Alexandra (efter mig)

Blir det en pojke:
Så har vi valt William (efter hans gudfar som heter William i mellan namn) Erik Olof (efter Nicklas)

Tyckte dem var fina iallafall! :) men som sagt har ni några bättre på lager, berätta mer än gärna! Ni har blivit sämre på att kommentera, men ännu fler läsare så skriv skriv skriv! De kan räcka med bara ett hej, jag blir lika glad för de! Kram på er igen!

Kommentarer
Postat av: sanne

fina namn:) o ha en trevlig fredag

2008-05-23 @ 18:20:42
Postat av: m

jacob,texas,nicola, nicholas, .. men william e fint! tkr nästan tjejnamn är svårare men freja är också fint

2008-05-23 @ 19:31:44
Postat av: Maria

Vi hade också sådär med namnen. Helst ingen man känner som heter så.. men när Elin väl kom så tyckte vi inte att Saga, Emma & Emelie osv var några bra namn på henne. Hon såg inte ut som en Saga tex. Efter några dar sa jag Elin. Efter min gammelmormor.
Det jobbiga va att Micke min kille, hade en jobbarkompis som heter Elin., jag trodde att jag skulle tänke på henne varje gång jag sa Elin till min dotter. Men det gör jag inte. Det där går över såfort man får barn. :)Fina namn, lite väl vanliga.. men va gör det? ;)

2008-05-23 @ 20:37:43
URL: http://elinsmamma.blogg.se
Postat av: madelene

Jättefina namn :)
Killnamn är väldigt svårt men Liam är ett fint namn :)

hoppas du har haft en trevlig helg
kram Madde

2008-05-25 @ 13:36:24
URL: http://maddizen.blogg.se
Postat av: Anonym

Gabriel är fint :)
och Sabina eller varför inte biance

2008-05-25 @ 14:19:10
URL: http://meeays.blogg.se
Postat av: Carro

Halloj=)

William har vi också tänkt på om det blir en pojke.. Blir det en flicka så ska hon heta Nellie.
Visst är det tråkigt när man är gravid och sitter hemma själv medans alla andra är ute?! Hatar att vara själv hehe.

Ta hand om dig och magen. Kram

2008-05-25 @ 18:05:36
URL: http://carooolines.blogg.se
Postat av: Anonym

Nova ska min lill flicka heta :)
Julia är också jätte fint!

2008-05-25 @ 18:07:39
Postat av: Sara

fina namn :) det är så svårt med namn, speciellt när det gäller ens eget barn, man vill ju att det ska vara speciellt liksom :)

2008-05-26 @ 19:54:52
Postat av: fia

William är jättefint! Mamma hade en kompis som fick en Wiliam efter att hon försökt få barn jättelänge, passande namn "Will I Am".

Freja är mycket fint!

ps. gillar din blogg =)

2008-05-28 @ 15:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0