Morning morning

image254

Igår satt jag och Nicklas som fast klistrade vid tv:n då det var champions league match, final! Mellan Manchester United och Chelsea! Finns de någon hetare fotbollsspelare än Cristiano Ronaldo? Jag tror inte det! han är inte bara snygg han är sjukt duktig, och rankas just nu som världens bästa fotbollsspelare. Tänk det ni? Proffs vid sextonårs ålder, och rankad som världsbäst vid tjugotre! Det är inte illa de! Någon mer som såg matchen? Hur slutade den? Jag läste på aftonbladet att de gick till straffar men han somna under tillläggsperioden och Nicklas hade lovat väcka mig om de hände någonting men han var väl för inne i matchen kan jag tänka mig haha!

Många som har frågat hur det är med illamåendet nu, jo det är mycket bättre! Jag har fått i mig mat dem tre senaste dagarna iallafall! Kanske inte så mycket, men jag får i mig.. mackor, juice osv! Och bara det är ju bättre än ingenting, däremot kan jag inte dricka blutsaft. Då jag har riktigt dåligt järnvärde så måste jag få i mig järn och åt förut järntabletterna "Hemofer" men jag fick fruktansvärda kramper i magen så jag kuden inte fortsätta, någon snäll person här ute som har något bra tips på lite mildare järntabletter? Jag har för mig att det ska finnas någon typ av kapslar? Annars så växer magen för var dag som går och jag har fått gå från mina "tajtaste jeans" jag annars brukar ha problem att få på mig även när jag inte var gravid till stora mjukisar, och ett par chinos som jag köpt! Tänkte inhandla lite sommarklänningar och mamma byxor nu när de är löning, jag får råd vill säga. Med tanke på att jag är halvtidssjukskriven får jag bara 80% av min lön och försäkringskassan verkar ha svårt att skicka hem en blankett till mig som jag ska fylla i. Så de verkar inte bli några pengar den här månaden, känns riktigt jobbigt. Får se hur det blir! Nu tänkte jag fortsätta med lite frukost här hemma och sen bege mig till jobbet! Fortsätt kommentara jag blir jätteglad :)
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Michis

Jag var precis lika dan. Man tänker att man ska bli hungrigare under graviditeten men jag blev tvärt om, tappade matlusten totalt.
Och nu efter så har jag blivit sugen och hungrig på saker jag aldrig gillat. Löjligt, det kommer efter i stället. Haha, kanske samma hos dig (?)

Jag fick också järntabletter av barnmorskan och det var inte "Hemofer". Prata med dem på apoteket för det ska finnas olika. Äter du folsyra också? Det sa barnmorskan till mig att käka.

2008-05-22 @ 11:31:59
URL: http://michaelaslife.blogg.se
Postat av: melanie

han e sjukt snygg.. men tyvärr så missade han sin straff :( men dom vann ändå :D

2008-05-22 @ 13:58:43
Postat av: Nathalie

Gud va kul med en bebis... :P

2008-05-22 @ 15:32:01
URL: http://Nathaliepeaches.blogg.se
Postat av: Caroline

Michis: Haha precis, jag är inte speciellt mycket hungrigare eller jo det kanske jag är men jag är inte sugen på någonting! Kanske har o göra med vart jag jobbar (?) vad vet jag :P

Jodå, det gör jag! Jag äter "mitt val gravid" som innehåller alla vitaminer, mineraler och allting! Folsyra, järn osv! Sen äter jag även fiskleverolja, just för att det innehåller omega 3 som är bra för både mig och bebis :) åt du någonting? =)

2008-05-22 @ 16:22:03
URL: http://myowndiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0