Nu när det är löning

Tänkte jag belöna mig lite och köpa hem bla två klänningar, och sen lite hudvårdsprodukter som minskar risken för bristningar vid graviditet. Så jag har kollat runt lite på olika sidor på nätet och fastnade för dem här..

image248
Denna belly balm kan användas både under och efter graviditeten.
Produkten är bra mot kliandet, den motverkar hudbristningar, skyddar huden mot uttorkning och gör även huden mer elastisk och smidig.
Krämen gör din hud riktigt baby soft!
Produkten är helt fri från parfym, gjord endast på naturliga råvaror och oljor.
Ingedienser så som kakaosmör, vetegroddsolja och en special blandning av vallört, hagtornsbär, marshmallowrot, vit ek och ringblomma.

Jag vet inte alls om den är bra, den kommer från sidan Heavens Box som har underbara hudvårsprodukter! Annars såg jag denna från The Body Shop

image249
Just det sticket där i mitten som man smeter på mage, rumpa, lår, bröst och i sidan.
Ny och förbättrad version av orginalet. Ett fast mjukgörande stift som fuktighetsbevarar, mjukar upp och lenar huden. Särskilt effektivt på torra och nariga hudpartier som tex knän och armbågar. Innehåller hög procent av kakaosmör. Smälter vid kroppstemperatur och hjälper till att hålla huden mjuk och smidig. Idealiskt vid graviditet då kakaosmör är en extra fuktighetsbevarande ingrediens som mycket effektivt förebygger uppkomst av hudbristningar. Härligt för torra armbågar också. Milt parfymerad med en varm choklad/vanilj doft. Förvaras gärna svalt.

Men som sagt jag har ingen aning, annars vet jag att man kan smörja bla underlivet och magen med olivolja eller morotsolja och även jordnötsolja men jag vet inte om de känns så fräscht att ha på magen och kroppen kanske där nere men inte mer. Då går man ju runt o luktar mat! Haha.. om ni har fler tips får ni göra komma med dem!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sånt där hjälper inte . Tyvärr. Får du bristningar beror det på hormoner och genetiskt. Så man kan inte stoppa sånt där. Går du upp mkt i vikt snabbt under en period så får man bristningar..

jag har kollat med mvc, läkare och på sjukhuset. ingen sa att detta funkar :(

2008-05-20 @ 12:20:28
URL: http://elinsmamma.blogg.se
Postat av: Caroline

Fast olja i underlivet är ju sagt att det fungerar för att mjuka upp innan förlossningen.. sen får jag hoppas att jag har min mammas gener då, med tanke på att hon har fött fram fem barn utan bristningar i någon utav graviditeterna :)

2008-05-20 @ 12:33:55
URL: http://myowndiary.blogg.se
Postat av: Carro

Bra tips=)

Vi var på UL idag! Det är så mysigt att ligga o titta på bebisen! Kommer ni få gå på ett till i v.18? Hur kommer det sig att du fick göra ett i v.14? Jag gjorde också det men jag betalade för det på en privatklinik.

Hur är det med illamåendet?

2008-05-20 @ 14:44:45
URL: http://carooolines.blogg.se
Postat av: Maria

Oljan där ja, den testade jag en gång. Man luktar sen ;P haha

Själv fick jag bristningar. Men det berodde på at Elin va så stor när hon föddes. Vanliga bebisar är ca 48-50 cm långa. Och väger ca 2900-3500 gram. Men elin vägde 5400 g och va 57 cm lång. Hon kom ut som en 3månaders på en gång :P
Dom trodde ja väntade tvillingar. Haha :P

2008-05-20 @ 15:57:14
URL: http://elinsmamma.blogg.se
Postat av: Marta

Wow Carro! Tänk att du ska bli mamma...! Grattis!

2008-05-20 @ 17:28:20
Postat av: Marie

Carro, du är gravid. Sånt händer om man inte har tur som din mamma verkar ha haft..

Är man gravid så är man. Då händer sånt.

Puss o kram

2008-05-20 @ 17:44:26
URL: http://Mariiereling.blogg.se
Postat av: nathalie

åh vad kul det är att läsa om din graviditet :) blir så himla glad över sånt, jag vill själv så gärna ha en liten bebis en dag men inte ännu... jag verkligen vill bli mamma, men det får vänta :) tills dess får jag nöja mig med din och denizes blogg, hihi.

Kram!!

2008-05-20 @ 19:56:47
URL: http://nattow.blogg.se
Postat av: Caroline

Carro: Vi gjorde i v. 14 för att jag inte hade någon riktigt koll på min mens innan jag vart gravid så vi kunde inte vara helt säkra på vilken vecka jag var i :) illamåendet är sådär, jag äcklas fortfarande av det mesta i stort sätt ganska trist! Hur mår du?

2008-05-21 @ 08:50:40
URL: http://myowndiary.blogg.se
Postat av: Malin

Måste kolla med dig vars du har köpt dessa produkter? :) Svara gärna.

2008-06-25 @ 16:35:14
URL: http://deepblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0