Så var det måndag igen!



Och det är back to work som gäller, jag är inte speciellt taggad. Sitter hellre hemma och myser med en massa roliga filmer. Idag behövde jag gå upp vid 07:00 även fast jag inte börjar förns efter 11 bara för att jag mådde så jävla förtaskigt igår och lämnade hela middagen och disken på bordet! Haha så kan det gå ibland..

Idag jobbar jag bara fyra timmar som vanligt så det är hel skönt, känns knappt som att man har jobbat någonting när klockan är tre och det är dags att gå hem. Idag är förhoppningsvis Isabell frisk, har varit ur trist på jobbet dem senaste dagarna utan henne faktiskt!

Nu ska jag se vad jag hittar för gott i köket innan jag ska pallra mig iväg, igår gjorde jag egen Lemon Curd det vart faktiskt riktigt jävla gott! Här är receptet för er som är intresserade!

Hemgjord lemon curd


Ingredienser

2 citroner 
2 äggulor
1 ägg
2 dl socker
vatten
100 g smör


Tillagningstid:
Över 20 min

Svårighetsgrad:
Lättlagat


Gör så här

Tvätta citroner. Riv skalet fint och pressa ut juicen. Vispa äggulor, ägg och socker några minuter i en skål. Ställ skålen i vattenbad (kastrull med hett vatten) och tillsätt citronskal och -juice. Rör tills krämen tjocknat, ca 15 minuter. Skär smör i bitar. Klicka i dem under omrörning tills det smält. Låt svalna. Förvara i kylskåp.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: sanne

när skall du berätta din hemlighet, nyfiken

2008-05-05 @ 23:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0