Jävla försäkringskassan


Hej alla glada från en inte så speciellt glad Caroline!

Försäkringskassan ringde idag (creds till dem, tog dem ett tag men dem ringde iallafall) och tydligen är mitt arbete inte tillräckligt fysiskt krävande för att jag ska få havandeskaps penning jag kände för att gråta redan då. INTE?! Vad ska jag behöva göra då? Bygga hus?! Jag lyfter tungt, springer på hala stengolv i trångt utrymme, har knappt någon rast, stress, stress, stress jag har så ont i fötterna att det känns som att jag går på nålar och för att inte tala om min rygg. Jag sover knappt på nätterna för jag är så stressad över hur bebisen mår där inne när jag mår som jag mår, jag har fått blodtrycksfall och svimmat två gånger på jobbet. ÄNDÅ tycker dem att jag kan fortsätta mina resterande två månader?! Jag förstår verkligen inte.. jag ringde min barnmorska med en gång och hon bokade in en läkartid till mig på torsdag. Imorgon är jag ledig, imorgon ska jag tänka ut allting precis hur jag ska tala om osv. Jag tycker det är så jobbigt och sitta och "tycka synd om mig själv" prata med någon, liksom "åhjuste, sen har jag ont i tån oxå! skriv upp de" men jag får försöka. Jag är så trött på försäkringskassan just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, blir jag inte sjukskriven vet jag inte vad jag gör. Det är inte läge o säga upp mig nu när jag ska ha bebis om två månader, jag behöver få upp min föräldrapenning inte ner den. Jävla skit, alltid sån otur. Jaja, nog om skithögarna.

Idag har jag jobbat 9 timmar.. igen. Jag är helt slut och förstod inte hur jag gick med på att göra de men sen kom jag på, jag är ledig imorgon. Halleluja, jag ska sova ut. Idag är det också tidsag, serie tisdag! OTH och Prison Break fy farao jag vill inte kolla jag vill inte att det ska ta slut haha! Jag sitter här med avsnitten öppna och behöver bara trycka på play. Men icke, jag ska vänta lite.. känner inte för att göra någon middag idag så det får bli mitt hembakta bröd jag bakade igår och lite fil o flingor, även varm godmorgon välling (skratta om ni vill) det är välling för vuxna, fullkorns välling, osötad man blir enormt mätt och det är nyttigt! Mycket bättre än att starta dagen med en kopp kaffe, som knappt gör någonting för magen.

Älsklingen min ligger och sover just nu.. han är så söt ligger ihop rullad fast ändå på rygg och det ser ut som att han ler. Jag undrar vad han drömmer.. sen har han femton tusen kuddar och har borrat ner huvudet så långt han kunnat! Dem är söta när dem sover iallfall :)

Föressten, Nicklas och jag funderar på att köpa valp om något år när William är lite äldre och vi har flyttat till något större. Vad tycker ni om denna ras, Chow chow är inte valparna bedårande?


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Kpnstigt att du inte får havadeskapspenning, jag fick de , jag jobbar i ett storkök på hårt golv bär tunga saker och de är stressande. Jag jobbar i en skolmatsal såmaten får inte ta slut fast jag fick bara de från 14 juni till 3 juli då min dotter föddes, med hade sökt till 31 dåhonskulle kommit.

2008-09-10 @ 19:17:06
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Mel

chow chow blir oftast aggressiva, så dom är inte lika söta i sättet som dom ser ut! sök ¨på Rhodesian Ridgeback! Där är en riktigt bra hund, bra med barn och vaktar hemmet garanterat :) de har även väldigt bra psyke.

2008-09-11 @ 16:09:26
Postat av: malin

Konstigt att du inte fick det vet folk som fått de och dom jobbar på affär eller inom vården. Du borde få det tycker man, fast kke beror på kommun man söker hos :s eller vem man pratar med.

2008-09-11 @ 17:43:26
URL: http://krekula.webblogg.se/
Postat av: Anonym

dom e så söta! och har lila tunga =) kan det bli bättre :P

2008-09-16 @ 08:52:46
Postat av: emelie



så söt vovvsing, vill osso ha :)

2008-09-16 @ 11:30:31
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0