You and me

Idag har jag och William bara varit hemma och myst, vi hade egentligen andra planer men de vart inställda! Så jag tyckte lite synd om mig själv och vi tog en långprommis så köpte jag med mig god lunch att laga hemma! Det blev chevre/honugs toast i ugn med salladsbädd och avocado! Riktigt gott! Sen köpte jag även lite olika mjölsorter och lite olika sirapssorter så jag kan baka mer bröd här hemma! Mycket billare, godare och nyttigare än att köpa hem sånt där plastigt bröd från affären med mass E ämnen i! Även om vi har sånt bröd hemma också för det finns ju en del goda, jag gillar tex Dinkelrågkakan! Jaja, annars har vi inte gjort mycket annat idag! William fick sin tre månaders vaccination igår stackaren, men han klarade det bra! Han skrek bara till vid sticken men han fick sitta i sin pappas knä så han kände sig nog ganska trygg! Dock har han varit en sov pelle nu på dagen och har bara varit ledsen och trött! Mitt hjärta!
Även jag fick en spruta igår, mot rödahund. Yes, jag vet den ska man få i skolan och det fick jag också men tydligen bet inte det vaccinet på mig. Läskigt att jag har gått runt alla dessa år och inte varit immun mot de! Skönt att dem upptäckte det i samband med att dem kollade min blodgrupp under graviditeten!

Nu har vi precis ätit middag, det blev marinerad laxfile med råris, hollandiesås och lite sallad! Helt okej faktiskt! Nicklas har precis åkt till träningen så nu är det bara gosingen och jag! Egentligen skulle vi åkt till svärföräldrarna och fikat men eftersom William är mammig och ledsen så orkar jag inte sitta där med honom! Vill hellre att han får vara hemma där han känner igen sig när han är orolig. Synd, jag hade nämligen bakat blåbärspaj och gjort vaniljsås osv, jaja det får vi ta en annan dag!! Nu ska jag plinga på grannen och berätta att ventilationskillarna som var här tidigare idag inte gillade att hon inte var hemma :) intressant inlägg detta blev, ja!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Judit

Så du bakar ofta bröd? Min mamma gjorde jämt det.. för alla anledningar hör ovan plus att det dessutom blev billigare än att köpa jämt (till fyra hungriga barn liksom)





Har du något bra brödtips/recept?

2009-02-11 @ 20:05:34
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: petra och bebisen Felicia

www.have2have.se

heter hemsidan!!

kul att du läres min blogg!! bår det bra om jag länkar din blogg på min??

2009-02-11 @ 22:07:44
URL: http://rockisnotdead.blogg.se/
Postat av: Ia

Du verkar vara jätteduktig på att laga mat och pyssla! Kan du inte lägga ut lite härliga bröd-recept? :)

2009-02-12 @ 14:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0