Graviditeten, Förlossningen o barnet

Graviditeten

*Vilka var dina favorit kläder? Tunikor med leggings och klänningar men mot slutet vart det mjukisar!
*Vad var din/dina favorit rätter? : Revbensspjäll från Texas Long Horn
*Vad var dina/din favorit dryck? : Apelsinjuice, citronjuice och cocacola (i små mängder dock)
*Vad tyckte du inte om? : Till en början tyckte jag inte om NÅGONTING förutom apelsiner. Annars var jag känslig mot lök, hamburgare, pizza allt greasy liksom!
*Var det någon favorit rätt som ändrades? : Helt plötsligt gillade jag inte Big Mac på Mc Donalds som jag älskat sen jag var liten! Numera blir det aldrig donken..
*Vad var du mest sugen på? : Coca cola
*Hade du halsbränna? : Super mycket i slutet, vaknade flera gånger per natt! Rennie saved my ass!
*Hade du sammandragningar? : Inte överdrivet mycket, normalt
*Mådde du illa? : Om jag gjorde dem första tre månaderna.. fy farao!
*Vilken sovställning var bäst? : Jag försökte med mage, men tillslut så fungerade bara sidan

*När var din BF dag? : 11 November

*Gick du över tiden? : No, nästan en vecka tidig 
*Hur mycket gick du upp i vikt? : Nästan 30kg!!!
*Hade du mycket vätska i kroppen? : Jaa, jag var en ballong!
*Hur var ditt psyke? : Gnällig, deppig, glad omvart annat
*Gnällde/klagade du? : JA!
*Vad trodde du det var för kön? : Jag kände på mig från dag 1 att det skulle bli en pojke och det visade sig vid UL att jag hade rätt också! Även om jag "ville ha" en tjej från början, så spelade det ingen roll i slutändan jag önskade mig ett friskt och välmående barn och det fick jag så ingen är lyckligare än jag!
*Visste du vad det var för kön? : Jajjamen!
*Hur låg ditt SF mått? : 37 cm sista mätningen
*Var du rädd för något? : För allt, jag var en liten nojj gris!
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Lätt och snabb 
*Hur ser du på graviditeten idag? : Cool, underbart och mysigt men ändå jobbig, 9 månader var en lååång väntan! Tror de hade mycket med o göra att jag gick upp så pass mycket i vikt, min ynka 167cms kropp orkade knappt bära på 30+ kg!

Förlossningen

*När började din förlossning? : 6 November 05:40 
*Hur började den? : Vattenavgång, haha bad i sängen!
*När åkte du/ni in till förlossningen? : 08:30
*Varför? : Vattnet hade gått och jag hade tre minuter mellan värkarna (här gick det undan serrni)
*Vem/vilka åkte du in med? : Nicklas
*Fick du/ni åka hem igen? : Nej
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Södersjukhuset
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? : 4cm
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : Jag födde mitt fina barn, och höll på att dö (kändes det som)
*Vilka/vilken var med under förlossningen? : Nicklas, min mamma, en läkare, två BM och en studerande BM
*Tog du nått smärtstillande? : Akupunktur, morfin, lustgas och epidural
*Grät du? : Hela tiden
*Vad tyckte du var jobbigast? : När min svanskota sprack! Det tröck så in i helvete där bak så jag funderade på att hoppa genom fönstret!
*Var du rädd för något? : Att William inte skulle klara sig
*Hur lång tid tog det? : 11h
*Hur ser du på förlossningen idag? : Det coolaste och bästa jag gjort


Barnet

*Vad blev det för kön?: Fin pojke
*Hur mycket vägde barnet? : 4,200
*Hur lång var barnet? : 51cm
*Vad var huvudomfången? : 37
*Hur mådde barnet? : Super!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul läsning! Härmar och gör samma i min blogg, kul ju =)

2009-03-20 @ 10:43:44
URL: http://annchar.blogg.se/
Postat av: Maria

Sprack du nåt? Eftersom han var rätt stor.. du behöver inte svara eller godkänna kommentaren, utan mejla i såna fall..

Jag kan tala om att jag hade Elin 57 cm, 5400 g o huvudomfång på 38 o jag sprack rejält. Dock inget jag känner av idag.. :) Kram!

2009-03-20 @ 14:33:35
URL: http://elinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är sååå rädd för att föda barn! (även om det är ett bra tag kvar), det gjorde as ont va? :(

2009-03-20 @ 15:54:39
Postat av: Anonym

intim men riktigt rligt att läsa :) (älskar att du fortsätter skriva!)

2009-03-20 @ 17:59:06
Postat av: Nicole - mamma till C

Oh jag älskar såna här listor ;)

2009-03-20 @ 18:19:15
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Marie

Jo tyvärr är det ju så :( känns så pissigt när ja har gjort allt och så . men läraren har sagt till mig i början av kursen att ja kommer ha svårt att klara av svenska B. alltså så är ja hatad dessutom.

2009-03-21 @ 15:25:58
URL: http://mylittlediary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0