Jobb och lite shopping

Idag jobbade jag till tre, sen tog jag en runda på stan! Eftersom jag inte har haft pengar på ett bra tag tyckte jag det var dags att unna mig själv lite smink och så! Det vart fondation, puder, mascara och rouge från M.A.C! Älskar deras kosmetika, tycker den är absolut bäst.. inte så förtjust i Make up Store och dem där andra utan M.A.C passar mig alldeles perfekt. Det kostar ju endel, men jag kände att jag vill ha kvalite för pengarna denna gång så de fick bli en bra slant, men då vet jag också att jag får bra grejer! Tjejen i butiken var väldigt hjälpsam och hjälpte mig ta fram färgerna som passade min hy bäst!

 
Mineralize blush, jag valde i nyans nuance, en lätt skimmrande persikoliknande färg vill inte ha så mycket på kinderna tycker det blir så kakigt! 

 
Studio fix fluid fondation, nyans NC42 den är lite gulare i färgen just för att jag blir lite rosa lätt om kinderna ibland det tycker jag inte om.

 
Studio fix powder fondation, nyans C6 också den är lite gulare i färgen!

 
Zoom lash mascara, i svart den ska ge fylliga, många och långa ögonfransar!

Det var länge sen jag unnade mig fint och bra smink, så nu kommer det absolut kännas mycket fräschare att smeta på sig smink då man vill vara lite finare, jag använder ofast ingenting till vardags speciellt inte nu när det är sommar och varmt. Nästa lön tänkte jag skaffa mig lite olika penslar, och en bra makeup väska samt en spegel på fot nu när jag är tjock kan jag iallafall få vara lite fin i ansiktet :)

Sen köpte jag även hår, jag brukar annars gå till en salong och sätta i extentions..den ger superbra och hållbart resultat då jag använder mig utav keratin wax metoden.. men det kostar ju oxå! Så denna gång köpte jag bara hår och clips så kan jag ha fint och långt hår bara när jag ska vara lite finare och inte hemma när jag ändå bara går i mys kläder! Ni som är intresserade av löshår med clips varianten, tänk på att köpa äkta hår! Syntet (oavsett vad dem i butiken säger) är inte alls samma sak, det är plast och även om de ser super snyggt och superglansigt ut i paketet tar det max en vecka sen ser de ut som en risbuske! Det finns syntet dem säger att du kan platta och locka, men jag rekommenderar det verkligen INTE. Jag har pysslat med löshår av olika varianter i några år nu så jag har ganska bra koll på vad man ska och inte ska ha. Sen finns det även en metod där man "limmar" håret i hårbottnen, gör det INTE, det sliter bort nästan 50% av ditt eget hår när det ska ur. Utan ska du ha löshår är det nästan alltid bäst med clips, det sätter du i själv och så länge du inte sover eller duschar med det så sliter det inte mycket :) tänkte bara komma med lite tips!

Nu ska jag hälla i mig lite vatten och börja göra lite mat till mig själv ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ååh skriv mer i din blogg nu när du e hemma carro..

2008-07-29 @ 18:46:10
URL: http://mariiereling.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!!

Läste precis om löshåret. Har haft med jag sydde fast de.Vilken salong brukar du gå till? Vart köper man clips? Vet en butik på drottninggatan.



/Emelie

2008-07-29 @ 20:47:23
Postat av: Carro

Emelie: Jag har också provat den metoden, där dem syr fast det. Jag vart väl inte jätte nöjd.. med tanke på att det är inbakade flätor och ligger så tätt inpå huden blir det aldrig torrt när man duschar så tillslut möglar det där under.. men ska man bara ha det en kortare period går det ju bra! :)



Du tänker förmodligen på Taj Mahal, där kan du köpa både hår och clips. Va noga med att det är äkta hår du köper, det är inte alltid dem är så gästvänliga kolla noga på håret och läs på förpackningen så det inte står något annat! Kram!

2008-07-30 @ 07:21:05
URL: http://myowndiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0