Ni är bra söta!

Tack för era kommentarer, det är era kommentarer som gör att jag har större lust att fortsätta skriva min blogg! Så massa pussar till er!! Det kanske inte bara är idioter som läser ändå, för en och en annan elak kommentar slinker ner i kommentarsfältet lite då och då. Helt onödiga jävla kommentarer som ändå inte publiceras, fast det kanske dem skiter i? Det är väl mest för att provocera.

Igår slapp jag jobba iallafall, det gick bra hos barnmorskan! Alla mina värden var bra, det handlade nog mer om att mitt arbete är ytterst stressigt och kanske inte en exemplarisk miljö för en gravid kvinna. Men vad gör man, barnmorskan ville att jag är noga med att ta en fem minuters rast mellan åt kanske äter ett äpple eller dricker lite. Annars så fick vi lyssna på hjärtljuden på lilla Wille allting lät bra men jag kan aldrig hålla mig för skratt, så var det första ultraljudet oxå.. jag kunde inte sluta skratta! Antar att det är för att man blir alldeles överväldigad av att det faktiskt finns en liten bebis där inne och att den lever! Tror iallafall barnmorskan tyckte jag var ganska jobbig, det började ju sparka en jävla massa i aparaten när hon skulle försöka hitta hjärtljuden.

Efter det åkte jag hem till en gammal klasskompis från gymnasietiden och hälsade på henne och hennes dotter Mira som nu blir sex månader gammal. Världens sötaste lilla bebis tjej, hur glad som helst och knappt ett knyst från henne. Det gick över på fem röda så fort det var någonting hon inte tyckte om. Jag fick även låna ett par mammaleggings, amningskupor och ett "mag bälte" eller vad man kallar det för. Ett bälte man har under kläderna som stödjer bäckenet och hjälper kroppen att hålla upp allting! Skulle även få köpa en riktigt bra bröstpump utav henne, med tillhörande flaskor! Kan vara bra att ha! Utav våra grannar fick vi en hopp gunga man sätter upp i dörröppningar och utav min moder fick vi en maaaaaaaaaaassa söta små bodies och kläder! Ska försöka gå igenom allt någon dag, lägga iordning fint osv!

Nu ska jag fortsätta med min frukost ha en bra dag allihopa! Puss!

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej,nejje nu får du ju inte sluta!

jag vill som alla andra vara med om din graviditet..vill också veta hemlisen som Niklas ska berätta nåndag :) ..blir också nyfiken! :)



Krraaaam

2008-07-03 @ 11:55:05
Postat av: Erica

Vilken vecka är du i? :)

2008-07-03 @ 23:00:26
Postat av: Malin

Gumman, nu har jag hamnat i samma sits som dig :).. Hur gick ni till väga från första början?



Kramar Malin

2008-07-03 @ 23:47:54
URL: http://tiondemaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0