Tidigt idag

Idag börjar jag mycket tidigare än vad jag brukar med tanke på att jag ska på ultraljud idag och inte vill missa mina timmar! Jag fick en del frågor angående vagnen, det är en Emmaljunga Mondial Duo Combi och den kostar c:a 7000:- lite beroende på vilka tillbehör och vart du köper den! Den andra vagnen jag kollar på är Emmaljunga Edge Duo Combi, den kostar c:a 7400:- och jag ser nog inte riktigt skillnaden mer än att den har lite tjockare "ytterskal" och ser lite mer "sportig ut" annars verkar ju finesserna vara detsamma som den första vagnen? Eller? Någon som har provat och vet?

     
  

Har läst en massa på hemsidan och det står iprincip samma sak på båda vagnarna! Så jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag vill ha, så det blir nog enklast att åka till Babyland och känna efter lite på båda två. Sen tänkte jag även på matchande skötväska från Emmaljunga, den kostar c:a 700:-



Ni som provat både Mondial och Edge Duo är mer än välkommna att kommentera i kommentarsfältet, då jag inte riktigt kan bestämma mig. Tycker iofs att Mondial är snäppet snyggare, men är Edge Duon ett smartare val tar jag hellre den! Nu ska jag få i mig lite frukost och sminka mig! Ha en bra dag allihopa, ikväll kommer ultraljudsbilder och eventuellt info om vilket kön! Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har en emmaljunga city cross den rosa/vita. (först som liggdel sen nu som sittdel) och den har vi haft sen hon var några mån gammal å vi är skitnöjda med den!!! Kolla så det är punkteringsfria däck. För dom är kanonbra!! Behöver man inte vara rädd när man ska ut och in i bussar, att luften pyser, eller när man är i skog eller parkvägar.

2008-06-17 @ 11:24:54
URL: http://elinsmamma.blogg.se/
Postat av: Angie

Hej!

Jag tycker du ska satsa på Mondial istället för Edge Duo Combi. Jag hade Edge duo combin till min son när han var nyfödd, och jag tyckte den var allmänt klumpig. Handtaget som är ställbart skjuts ifrån vagnen på edgen. Inte alls som på den andra. Även däcken är lite knepiga.

Jag var inte alls nöjd med min edge duo combi och hade jag kunnat gå tillbaka i tiden hade jag köpt en annan. Nu stod jag ut med den i några månader,men så fort min son kunde sitta i vagnen köpte jag en annan. För den är verkligen klumpig.



Förvisso är det nu 3 år sen, vet inte om dom har ändrat något på edgen, men jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter... =)



Lycka till!

//Angelica

2008-06-17 @ 15:24:01
URL: http://angiepangie.blogg.se/
Postat av: caroline

tack för alla tipsen!



maria: jag var och kikade lite på city cross faktiskt! den verkar bra! :) vi får se om de blir mondial eller crossen!

2008-06-17 @ 20:06:56
URL: http://myowndiary.blogg.se/
Postat av: hannah

jag skulle aaaldrig köpt en emmaljunga om jag bodde i stockholm.. fy den är ju huur tung som helst.. o stor som värsta limosinen.. vet jättemånga som säljer den snabbt.. skulle satsa på en mindre helst med svänghjul.. dock ej en trehjuling för då måste man åka baklänges i alla trappor! men den blir jäättetung.. varje gång du ska svänga måste du liksom ta i.. men lycka till om det verkligen är en sån du vill ha!

2008-06-19 @ 12:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0