Till en kopp kaffe


Nu på senaste tiden har det inte blivit mycket uppdatering från min sida, väldigt ledsen men undertiden det är fint väder så passar jag på att sitta så mycket jag kan i solen och sen har vi haft fullt upp! I helgen var vi nere i Gnesta hos Nicklas bror och hans familj, det bjöd på fest och grillning i all ära! På lördagen var det så kallade "Gnesta dagen" och hela centrum bestod av en marknad, med nygjorda munkar osv! Det var nästan lite likt Bulgarien, med alla stånd! Älsklingen var gullig nog och köpte ett par fina sandaler med snäckor på (bild kommer) en plånbok och en tröja till mig! Mycket mysigt, men på söndagen efter att ha varit där sen fredags morgon kände jag att jag ville hem. Jag trodde jag skulle DÖ av värmeslag i bilen på väg hem jag satt med en två liters flaska vatten och försöka hälla i mig allt på en gång! Igår var jag och Nicklas på bio och såg What happens in Vegas! Haha ganska rolig film faktiskt, dock lite tråkigt och fjantigt slut! Vi åt även middag, för min del vart det någon indisk curry kyckling gryta, med ris och vitlöks nan bröd! Riktigt mumsigt! En nackdel med god mat när jag har blivit tjock är att jag inte kan äta speciellt mycket, det får inte riktigt plats med en bebis, tarmar, magsäck och blåsa i lilla mig så jag fick så ont att jag trodde jag skulle spricka!

Imorse vid fyra tiden åkte Nicklas iväg med två kompisar till Österrike, dem ska se Sverige-Grekland matchen live! Ganska häftigt faktiskt, även om det känns lite halvtrist för mig att min älskling är borta nästan en vecka så jag får jag faktiskt unna honom det nu när han kan! Sen blir det ju inte så mycket tid till sånt när vi har en liten bebis att ta hand om! Även om det är mysigt det med, längtar så jag spricker tills jag får se det lilla miraklet.. undrar vem han/hon är lik osv osv! Annars har jag inte gjort så speciellt mycket idag förutom jobbat, fick utbilda en ny tjej idag så det var ganska roligt! Lite omväxling och skönt att slippa stå i kassan själv ett tag och bråka med kunder.



VECKA 17: Ökad svettning är vanligt hos mamman, vilket beror på ökad blodmängd. Många kvinnor blir även täppta i näsan. Vidare kan slidan avge en ökad mängd sekret. Behovet av att kissa ofta bör ha gått över vid det här laget.

Ditt barn är 11-12cm långt från huvud till stjärt och väger ca 150g. Huvudet är visserligen stort ännu, men det börjar se mer proportionerligt ut. Ögonen är fortfarande slutna, men de har blivit större och ögonfransar och ögonbryn har blivit längre. Underhudsfett börjar lagras, det hjälper till att hålla värmen samt ger energi. På huvudet växer mer och mer hår. Alla fingrar och tår har nu fått pyttesmå naglar. Det lilla hjärtat pumpar runt ungefär 24liter blod per dygn. Barnet blir medvetet om ljud utifrån och kan reagera på dem. Bröstkorgen hävs och sjunker när det tränar sin andning. Barnet befinner sig nu i den övre delen av livmodern och väger mer än moderkakan. Utifrån sett är barnet mitt emellan blygdbenet och naveln.

Gällande graviditeten är jag nu i vecka 17 (18 på onsdag) och det börjar närma sig det RIKTIGA ultaljudet (ultraljudet i v 13 var enbart för att fast ställa vilken vecka jag var i då jag inte hade någon ordentlig koll på min mens innan) känns jätte spännande! Förhoppningsvis får vi reda på kön också! Och så klart slänger jag upp bilderna här direkt när jag fått dem i handen.. ultraljudet blir alltså nästa tisdag kl 14. Har ännu inte börjat känna "sparkar" eller vad man ska kalla det, tror jag iallafall! Det är någon gång ibland då jag ligger i sängen alldeles stilla som jag kanske anat att det var någonting men med tanke på att jag är så kallad förstföderska dröjer det nog lite till! Illamåendet för er som läst mina tidigare inlägg är mycket bättre, känns underbart jag har äntligen kunnat äta lite mer varierat och äcklas inte av lika mycket längre! Helt underbart! Jag har inte heller spytt på ett bra tag, det börjar ju närma sig mitten på graviditeten så förhoppningsvis ska det var helt passe!

Nu sitter jag hemma hos mina svärföräldrar och ska vara här tills på onsdag då jag inte känner för att sitta hemma ensam med min tjockis mage och sakna Nicklas! Jag tänkte snart laga mig lite stuvade makaroner och sätta mig i deras hästens säng med fjärrkontroll! Den är helt underbar, man kan justera så att man nästan sitter i en fotölj!

Nu har ni fått lite uppdatering hoppas ni inte tröttnat, blir så glad utav era fina kommentarer! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Mitt gudbarn :)

2008-06-09 @ 23:01:39
Postat av: Anonym

magbild nuuuu =) haha!

2008-06-10 @ 19:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0