Idag är en bra dag


Ni läste rätt, idag är en bra dag. Jag jobbade från 10-14 idag och sen var det dags för läkarbesöket, jag var lagom nojjig när jag satt där inne på MVC och väntade på att någon skulle ropa mitt namn. Det var gulligt att sitta där inne, massor med mammor idag med massa magar dem skulle tydligen på en vecka 20 grupp och alla satt och titta sunktande på min stora baota mage, jag förstår att dem längtar! Ni månader är en lång väntan! Det gick iallafall jättebra hos läkaren, hon var hjälpsam och jätte trevlig och undersökte mina vrister och min rygg och mina ben. Tydligen har jag bäckenuppluckring och när jag beskrev mina sammandragningar och hur jag har det på nätterna så tyckte hon inte att det lät bra, så jag måste vila men ändå gå ut på promenader varje dag. Från och med idag är jag alltså sjukskriven dem resterande åtta veckorna av min graviditet! Härligt va?! Det kändes jätte skönt när jag kunde ringa FK och säga att dem inte längre behöver tampas med mig angående havandeskapspenning för min läkare bedömde att jag skulle bli sjukskriven istället pga mina krämpor. Så som ni läste tidigare, idag är en bra dag. Jag ringde även min chef och sa att jag inte kommer tillbaka igen och att jag skickar honom alla papper imorgon. På jobbet fick jag även ett sms från HM mitt paket med alla Williams kläder hade kommit! Åh så skoj! Nicklas hämtade mig efter MVC så åkte vi och hämtade ut allting, så smått och sött! Det vi fick idag var, baby filten, tre bodies, och två omlott tröjor plus tillhörande byxor (inkl fot på) och även hans fleece overall! Nästa leverans kommer lite senare i september då får vi hans munkjacka med tillhörande mjukisar och hans raggsockor. Jag älskar att pyssla med hans saker vika det fint och lägga det i hans låda osv. Jag längtar längtar till vi kan få hämta ut vagnen så jag får bädda den, även sängen. Då känns de nära!

Jag har precis lagat middag, det fick bli ganska enkelt idag. Lax med hollandiesås eller hur det nu stavas och ris till. Nu sitter jag här och mumsar på lite gul grapefrukt och dricker en massa vatten. Ska njuta av ledigheten och en lång sovmorgon imorgon! Ha en trevlig kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Marie

låer underbart. Skulle också behöva sjukskrivas efter dagens besök hos husläkaren



Puss på dig gumman. Miss you ..

2008-09-11 @ 19:14:27
URL: http://mariiereling.blogg.se/
Postat av: mel

skönt och höra att allt löst sig äntligen :)

2008-09-11 @ 19:52:02
Postat av: Carro

Åh vad glad jag blev när jag läste inlägget!! Gud va skönt att du blev sjukskriven:) måste kännas så bra! Passa på att ta hand om dig själv nu resten av tiden:)



Nej det är inte alls långt ifrån. vill jätte gärna träffas med dom små:) Känner ingen som är mammaledig så det låter jätteroligt! Och så är dom ju nästan precis samma ålder också! kul:)!





Va bra att han är så engegerad! Joona tycker att det ska bli kul men han är väldigt nervös. Mycket nervösare än förra gången precis som jag:)

Men det var inte planerat. Trodde min mens skulle komma närsomhelst så det blev en chock. Men när allt hade lagt sig så blev vi jätte glada!

Bor ni vid årsta torg lr?



Kramar!

2008-09-12 @ 11:24:52
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: Michis

Jag hade också bäckenuppluckring - inge skönt.

Man kan ju köpa ett sånt där bäckenbälte, jag gjorde det aldrig för hittade inget som verkade bra. Bara småskit och det hjäler ju lika mycket som en tröja typ..



Men skönt att du nu får vara ledig i alla fall.

Så får du en massa tid över att njuta av magen riktigt mycket och köpa lite för mycket saker till William. Haha.



Längtar till att få se lillen nu på bloggen då jag läst här innan du var gravid.. Eller innan du skrivit det här i alla fall.



Good luck tjejen!

2008-09-12 @ 16:24:09
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: Sarah

Är så mysigt att läsa din blogg :) Ska bli så roligt att få se lille killen sen!

2008-09-13 @ 08:34:34
URL: http://svanelands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0