Ett halvår, redan?!

Idag blir mitt hjärta ett helt HALVÅR!! Tiden går SÅ fort!! Jag kan inte fatta att det var ett halvår sen jag låg på SÖS och försökte kämpa mig igenom värkarna, eller att de var ett halvår sen jag vaknade av att jag trodde att jag kissade på mig, men icke det var vattnet som hade gått i sängen! Härligt blött :) William växer så det knakar, nu väger han runt 10kg (!) och är c:a 70cm lång!! Min stora kille! Vi har även börjat med smakportioner, än så länge har vi testat potatis, morötter, majs och broccoli. Han ska äta broccolin i någon vecka nu sen ska jag börja med att koka nötkött och mixa ner så har han fått en hel måltid då tänkte jag även börja med lite fruktpureer som efterätt. Annars så, han kan sitta några sekunder utan stöd, han halvkryper/ålar sig fram på golvet och kan rulla runt åt alla håll. Helst ligger han på mage, även när han sover!? Han vaknar av att han rullat över på mage så tittar man på honom och då ligger han där och tittar på en, knäppis!

Anyhow, nu på lördag ska William döpas och jag är HUR nervös som helst. Det kommer c:a 60/70 pers och jag har scen skräck kommer stå där och stirra ner i golvet! Får inte fatta blicken med någon utav mina syskon då kommer jag skratta ihjäl mig. Det är så typiskt mig, jag skrattar alltid under dem stunder man verkligen inte ska skratta när någonting egentligen inte är roligt. Typ under skoltiden på nationella proven eller ja som i kyrkan när man är på dop eller bröllop! Moget, ja vet. Den 16 Maj åker även jag och William med min mormor och min mamma till London för att fira att min mormor fyllt 70! Ska bli super, jag har sparat pengar sen vi bokade resan så jag hoppas att jag får med mig lite fint till mig, William och Nicklas. Om ni har tips på affärer som är Must Visits så kan ni ju lägga en kommentar :)

Annars så har det inte hänt så mycket, jag försöker sysselsätt oss hela dagarna och inte bara sitta hemma och stirra i väggen det blir så tråkigt. Vi är mycket med Caroline och Colin eller andra mammor. Jag har bestämt mig för att börja plugga när William börjar på dagis i Januari. Till vad vet jag inte ännu, pappa tycker civil ingenjör.. Hm.. men jag vet faktiskt inte själv vad jag vill göra. Jag vill resa, jag gillar kläder, jag gillar smink och hår det vet jag. Jaja. We'll see, vi tittar även på lägenheter lite överallt. Vi behöver minst en trea, känns som att denna etta på 40kvm är LITE litet för tre personer även om det är stort kök! Jag har massor med bilder jag tänkte lägga upp! Men dem ligger SOM vanligt i Nicklas telefon men denna gång lovar jag att ladda upp dem, Caroline har även en massa bilder som jag hade tänkt hon skulle få skicka til mig! Annars får ni ha de så bra så länge!

Pusspuss!

(ps. jag vet inte om eller när Denize ska öppna sin blogg igen, tyvärr)

Kommentarer
Postat av: Judit

Vad KUL att ni äntligen skrev! Jag har som på rutin att kolla din blogg men utan nya inlägg men en överraskning är alltid kul :D





Åh, tänk va fort tiden går! Jisses! Och att börja plugga låter som ett bra val :) civil ingejör är ju bra med tanke på lön och sedan att man kan "jobba upp sig" inom yrket.. men det lockar ju inte alla. Även om jag skulle vilja vara lite mer lockad utav det arbetet, haha!



Ha det så bra i London :) och jag längtar tills bildinlägget kommer upp!

2009-05-06 @ 16:41:10
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Carroo

Juste gumman ska ge dig pengar så du kan köpa lite kläder till colleboll med:) Du är så snäll:) Härs senare idag! Pussa världen finaste William. pusss

2009-05-07 @ 10:31:46
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

Fler tips är väl att besöka TK Maxx - där har de massor av märkeskläder för inga pengar :)

Topshop är också ett måste , typ TUSEN ggr bättre än här i Sverige.

Annars tycker jag nog att du bara ska besöka små affärer, lokala affärer om du vill fynda :) det är så jag brukar göra.

2009-05-07 @ 15:51:35
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag håller med Carro där, gud vad roligt att du äntligen skrev. Tittar in på din blogg varje dag. Lägg in en bild på lillen :) måste ju få se charmtrollet :D

2009-05-08 @ 10:57:04
URL: http://asunshinesconfession.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

Det kommer gå jättebra på dopet! Vi hade också sjukt mycket folk på våran. Vart ska ni ha?

2009-05-08 @ 19:19:58
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Micaela

PRIMARK!

2009-05-08 @ 23:00:25
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Maria

Va kul att du skriver.. har följt din blogg ett tag nu.. helt sjukt vad tiden går fort.. o va söt william har blivit!!

Tänkte fråga om du har några tips på inredning.. bor med i en etta på 40kvm.. O ska få ett barn i november.. e de nått du rekomenderar? nått som är onödigt?

2009-05-10 @ 21:29:37
Postat av: Anonym

Om du inte vet vad du vill plugga finns en bra sida, www.yrmis.se, med information om vad man kan plugga och jobba med.

2009-06-12 @ 11:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0