Genom åren

Jag har gått ett antal olika skolor i olika länder genom åren så jag tänkte lägga upp lite bilder och berätta lite om skolorna samt vilka årskurser jag gick.

Första skolan jag gick på var en förskola i Holland, tyvärr har jag ingen bild.. men det kommer senare, jag måste fråga min mor först efter namnet då jag glömt bort. Där gick jag iallafall i ett och ett halvt år! Jag kommer inte ihåg så speciellt mycket från min tid i Holland överhuvudtaget, jag minns att skolan var hård och jag tyckte det var irriterande med Holländska innan jag lärt mig. Jag minns mat-lastbilarna som körde omkring i villa områderna så man slapp gå till mat affären, den stannade precis utanför huset. Smart va? Jag minns att jag var tvungen att delta i en simtävling trots dubbelsidig lugn OCH öroninflammation.. med kläder på! Jag minns att jag hade vattkoppor några dagar, hela min rygg var full och pappa lovade att inte ta kort. Men såklart gjorde han det idag, än idag tar släkten fram den bilden och tycker det ser så roligt ut med min lilla rygg full med vattkoppor. Jätte kul, tack pappa! Ett minne jag aldrig glömmer är när jag och min bror Calle fick en ide att vi skulle turas om att titta på undertiden mamma klippte våran yngre bror Henriks hår och den andra skulle då springa ut till våran tomt och kasta ner alla leksaker vi ägde i kanalen strax utanför våran tomt. Mamma och pappa vart såklart lagom glada när dem insåg vad vi gjort, Calle och jag fick sova utomhus den nattan efter att pappa lånat grannens båt och försökt fiska upp alla leksaker. Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, jag kommer inte ihåg mitt rum..

image80

Segeltorps skolan

Jag minns inte riktigt vilka årskurser jag gick där, lite suddiga år efter att vi flyttade tillbaka till Sverige ifrån Holland. Men jag minns iallafall att jag ljög för alla barnen i klassen om att jag hade en häst, tillslut ringde dem och frågade min mamma och då blev jag sur. Jag gick vilse på våran utflyktsdag och var borta i flera timmar, allting för att dra uppmärksamhet. Haha, alla barnen skulle gå på klassfest förutom Caroline för hon hade löss i håret. Det var nämligen såhär, det kliade OTROLIGT mycket i min hårbotten men jag vägrade berätta för mamma och pappa men så en dag på morgon samlingen utbrister Filippa som satt brevid mig "CAROLINE! Det kryper ju i ditt hår" fröknarna ringde hem till mina föräldrar och jag fick åka hem, Filippa skulle ha fest samma kväll jag fick inte komma förns jag hade tvättat bort alla mina hoppande löss.

Den tiden jag gick i Segeltorps skolan bodde jag också i Huddinge, i ett rosa radhus. Där hade jag mycket mycket roligt, jag ska berätta. Jag hade en skitzofren granne som ena dagen kom ut hyper sminkad och på strååålande humör och då menar jag stråååålande humör! Andra dagen kunde hon låsa alla fönster och dörrar och så hörde man högt o tydligt hennes depp rock spelas på högsta volym där inne.. och hon visade sig inte på hela dagen. Mamma och pappa hade förbjudit mig att hälsa på henne, men vad tror ni jag gjorde? Knackade på hennes dörr varje dag såklart! Trotsiga lilla Caroline! Jag hade en granne vid namn Alexandra, hon och jag var med varandra jämt vi var jämn gamla och hittade på alla möjliga bus. Hon hade två äldre brorsor (som det idag visar sig spelade fotboll tillsammans med min nuvarande pojkvän Nicklas, världen är bra liten) dem visade oss massor av olika porr filmer, även ett stort berg där vi ofta satt och såg in på alla grannarna. En gång hade vi med oss en kikare och tittade på undertiden som grannarna hade det trevligt i sovrummet, jag var bra snuskig. Det fanns ett handikapp bad i närheten av där vi bodde, det var absolut förbjudet o bada där om du inte var handikappad, vad tror du Caroline och Alexandra gjorde? Gick dit och badade ändå såklart! Tidigt som fan på mornarna! Vi hade även en granne lite längre upp i backen, jag kommer inte ihåg vad hon hette men hon var ganska snäll och söt. En gång när hon var bortrest med sin familj så passade jag och Alexandra på. Vi bröt oss in i hennes lekstuga och snodde alla möjliga leksaker hon hade där inne, Alexandra satte sig även och la en stor blöt pöl precis utanför lekstugan precis när Alexandra sitter där och hör vi hur någon skriker till! Flickans storasyster står på verandan till huset, och hon hade sett precis allt vi gjort! Det var bara springa därifrån! Vi lekte aldrig med den flickan igen..

image81

Mälarhöjdsskolan

Jag minns aldrig riktigt varför vi flyttade till Mälarhöjden, men jag har för mig att det var för att mamma väntade ännu ett syskon till mig så vi behövde ett större hus. I mälarhöjden hände det inte så mycket, jag hade lugnat ner mig en del. Hoppas jag.. vi får väl se om jag kommer på någonting under skrivandets gång. I Mälarhöjdensskola gick jag från 2:an till 4:an det var ganska roliga år, jag hade en bästa kompis som hette Johanna. Vi hittade på allt möjligt, mest lagade vi mat och åt godis och chips. Vi skolkade ofta från skolan, vi hittade på att vi hade feber och satt med jackorna på i klassrummen så vi var tvugna att gå hem. Dem gick på det varje gång våra fröknar, haha. Fast kanske inte mamma då, men är en annan historia. På fritids lekte vi Spice Girls som alla andra små flickor på den tiden gjorde, jag var Emma eller som hon också kallades Baby Spice. Eller så stod vi och mimade till Celine Dion -  My Heart Will Go On. Jag minns inte vem som var bäst, eller så lekte vi ryska posten, eller så hade vi kuddkrig. Ja, vi gjorde allt normalt som alla andra barn gjorde. Jag kan inte komma ihåg att jag gjorde någonting extremt.

Det finns egentligen såå mycket mer än såhär men det får bli en annan gång, enjoy!

Kommentarer
Postat av: Emma

Erkänn Mälarhöjdensskola did rock! Right.
det var en nice skola det...

2007-09-08 @ 23:52:51
URL: http://meay.blogg.se
Postat av: Carro

Jodå! Jag älskade mälarhöjdsskolan när jag gick där 2-4, men sen när jag kom tillbaka från USA för att hoppa in i 8:an så gick de inte alls lika bra, men utvecklas ju så himla olika i olika länder så det kändes som att jag hade stannat i utvecklingen på "svenskt vis" haha jag kunde ju typ inga svenska svordommar och jag tjaaa, jag var nog ganska töntig när jag kom tillbaka så jag bytte skola ganska snabbt! Haha! Men annars, så är den suuper! :)

2007-09-10 @ 06:56:54
URL: http://myowndiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0