Jobb och annat..

På måndag ska jag på möte med mamma, vi ska träffa min studievägledare. Hon ska hjälpa mig med mina studier, jag ska nämligen fortsätta plugga nu efter gymnasiet. Jag kommer plugga Barn och Fritid, jag älskar barn och helst av allt vill jag jobba med barn så det får bli Barn och Fritid distans ett år! Skönt för då kan jag samtidigt jobba, jag har sökt jobb nu i två veckor jag har postat brev, jag har skickat email, jag har besökt butiker och jag har ringt och terroriserat ett flertal chefer för olika butiker och resturanger sen har jag även varit på en del arbetsintervjuver jag tycker det är skönare så. Då kan jag välja o vraka sen och välja de jag tyckte passade bäst istället för att vara fast vi någonting jag egentligen inte vill. SÅ skönt. Nu är det fredag och jag ska bara ta det lugnt, Nicklas sitter och spelar betapet på datorn brevid och jag ligger här i sängen och söker lite olika jobb. Fredells ser jag söker i Nacka, efter någon som kan ha hand om tapetavdelningen dem vill ha någon som är intresserad av färg och design. Nja, det är nog ingenting för mig. Jag hade aldrig bra betyg i någonting som hade med design eller "Art" o göra så det lär inte bli något. Sen söker jag en del barnpassnings jobb, jag vet det är kasst betalt och ur usla tider och mest till för dem familjer som helst inte har små barn utan vill hellre gå ut på fina resturanger och dricka vin. JA, men det kan vara kul o prova någon gång ibland, absolut inte heltid då utan bara som extra knäck. Jag var nyligen på en arbetsintervju, igår faktiskt men dem hade någon konstig policy så jag måste tillbaka dit nästa fredag på ytterligare en intervju SEN kanske jag får jobbet. Verkligen otroligt seriöst, men det är bra.

Jag kan inte tänka mig att det finns några som överhuvudtaget läser denna blogg, den måste vara dödstrist! Förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0