v. 29

Min graviditet - BF Tis 11 nov 2008
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 20 aug 2008.
Din graviditet startade Ons 6 feb 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 20 feb 2008 (ägglossningen).
Du har gått 196 fulla dagar av 280 (70%).

Du är i vecka 29.


Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar(v28+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 11 nov 2008
Du har 84 dagar kvar till förlossning.

Godmorgon allesammans! Idag går jag in i vecka 29, en vecka kvar till vecka 30 nu! Känns bra.. känns som att det går liiite framåt iallafall! Förut kändes det bara som att det stod still, nu är det inte mycket kvar inom utvecklingen på bebisen. Han ska samla på sig hull och fixera sig inför förlossningen (om han inte redan gjort det) helst av allt skulle jag ju vilja ha honom här nu, gosa och krama och pussa på honom. Varför inte imorgon? Eller redan nu? 40 veckor (+/- 2 veckor) är en lååååång väntan! Inte hjälper det att sysselsätta sig heller, nu börjar det bli riktigt tungt att jobba. Igår kom jag inte iväg till jobbet alls, jag hade såna sammandragningar igår att jag inte kunde, gå, sitta eller stå. Kändes precis som mensvärk, det var sjukt jobbigt. Kändes även som att jag fått urinvägsinfektion så vi var hos min BM och kissade lite hehe! Vi får svar och 3-4 dagar ungefär.

Jag längtar bara till jag slipper jobba längre, jag står knappt ut. Jag gör ändå ingen nytta på jobbet känns de som. Jag går runt där med världens mage i vägen, folk kommer inte fram ordentligt i kassalinjen. Jag sitter mest på kontoret och dricker iskallt vatten för att jag är så varm, och försöker knäppa upp skorna lite så att tjockisfötterna inte väller över kanterna, jag hoppas hoppas hoppas att försäkringskassan godkänner havandeskapspenning. Tunga lyft, mycket stress, hårda/långa arbetspass och det finns inte möjlighet till rast mer än en gång på hela dagen. Känns inte så sunt för en höggravid kvinna eller vad säger ni?

Nu ska jag kolla lite Prison Break och försöka peta i mig min lilla frukost här! Nicklas ligger i sängen och är sjuk.. åh jag vill också! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Michis

Inte länge kvar nu. Nu kommer det gå super snabbt men kännas så enormt lååångsamt. Man vill bara ha ut ungen.

Det var ju därför jag åkte in till BB. Jag hade inte ont men lurade mig själv att jo jag har förvärkar och som tur jag hade så var jag öppen redan 3 cm. Haha, inget jag planerade att stanna på BB. Hade ju inte ens ont.

Men han kommer.. snart så :o)

2008-08-20 @ 11:23:07
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0