Påskafton i all dess ära

Nu har jag nog ätit mat för ett helt regemente. Så känns det iallafall, min svärmor har gjort super god påsk mat och ska fortsätta så hela helgen, kommer behöva rulla till jobbet på tisdag tror jag! Haha, men jag skyller på att det är påsk och då får man äta, samma sak som jag skyller på när det är julafton, och när det är midsommar.. födelsedagar, det blir snart inga dagar kvar då det inte är okej. Oh well! Sommaren är en bit ifrån och med lönen som kommer nu ska jag faktiskt köpa mig ett gym kort på autogiro, man betalar c:a 400-500:-/månaden och då får man även tillgång till en spa och relaxing avdelning. Gymmet ligger vid Norrtull, där min arbetskamrat även tränar och min allra bästa vän Felicia! Ska bli kul att ha några gym kompisar, jag lär ju inte pallra mig dit många ggr själv i veckan om jag känner mig själv rätt. Tur att jag har ett så pass ansträngade jobb så jag blir av med ett antal kalorier bara av att jobba!

Det blir ännu en trip till IKEA på torsdag, då ska det inhandlas; en dusch cabin, tvbord i ek på hjul jävligt schysst design lägger upp bilder sedan, bok hyllor (en stor och två små, den stora ska vara med stängda luckor och sen har vi hittat glas dörrar till dem smala små hyllorna så ska även spotlights sättas dit) gardiner (jag har ett par vita manchester gardiner som är sjukt fina, dem ska jag sy upp och försöka få dit så fort vi får nyckeln den 1:a) Nicklas som är golvläggare ska lägga in ny parkett i hela lägenheten oxå annars behöver vi inte göra så mycket annat då den är nyrenoverad redan. En soffa, tresitsig bäddsoffa kan vara bra att ha då jag säkerligen kommer att ha tjejkvällar där och även Nicklas lär ha grabbkvällar! Mattor, har inte riktigt bestämt oss vad det blir ännu men en mysig stor matta till vardagsrummet iallafall. Ja, det är hur mycket som helst att köpa, men det ska bli kul! Jag älskar att inreda och är en liten perfektionist när det gäller just inredning. Blommor tänkte jag faktiskt skita i från början då vi varken kommer ha tid eller ork att vattna så jag ska försöka hitta snygga vaser, stenar och cool sand och även bambu skott o göra lite prydnader av det istället! Men nu ska jag hoppa in i duschen, vi ska snart iväg på avskedsfest hos några vänner som ska resa till Thailand! Mysmys!


Kommentarer
Postat av: Karoline

god Påske=)

2008-03-23 @ 17:02:02
Postat av: Sandra

grattis till lyan din gamle skata :) vart ligger den?

2008-03-25 @ 17:26:21
URL: http://steelneck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0