Tidig morgon.. igen

image247

En gammal gammal bild på Felicia och mig, tagen för ungefär ett år sen då Felicia precis fått reda på att hon är gravid!

Usch igår var ingen bra dag, jag mådde illa hela dagen rent ut sagt.. men fick tillslut i mig pannkakor och lite jordgubbskräm. Efter att jag lagt mig i sängen och kollat på tv med Nicklas så känner jag att jag bara måste ha ett grönt äpple annars spyr jag, skriker till Nicklas att hämta ett äpple innan jag spyr.. jag hinner ta några tuggor sen får jag kasta mig in i badrummet. Fy alltså.. jag har mått riktigt illa, speciellt alldeles i början av graviditeten men aldrig så att jag spytt. Kände hur hela magen bara vände sig ut och in, såklart så vaknade jag vid klockan SEX av att magen skrek och nu försöker jag få i mig en macka och lite juice.. får hoppas att jag får behålla de. Jag som hade tänkt svara på era frågor igår, ledsen att jag skjuter upp det hela tiden! Men ikväll ska de inte vara några problem får vi hoppas, ni får önska mig lycka till på jobbet idag. Får hoppas att jag får behålla maten jag äter resten av dagen!

Ha en bra dag så ska jag krypa ner lite i sängen o försöka få tag i mamma!

Ni som varit gravida tidigare? Har ni varit riktigt äcklade utav någonting i matväg under hela graviditeten? Illamåendet "ska" ju tydligen lugna sig efter v. 12-13 och de har de väl gjort periodvis för mig. Även om jag inte mår illa HELA tiden så äcklas jag fortfarande av ALLT.

Kylskåpet, lukten
Parfym
Min egen lukt i kläder jag haft en dag till ex. så varje plagg inkl. jackor måste tvättas för jämnan (sjukt? haha, sen så har jag väldigt svårt att ligga nära N när vi sover och kollar på tv, andra människors kroppslukt blir jag jätte äcklad utav, jag som annars tycker Ns lukt är de godaste som finns)
Hamburgare
Pizza
Lök
Stark, kryddstark mat
Fet mat
Pasta
Kött, fisk mm ALLT förutom grillat kött, eller grillad kyckling
Sallad, broccoli osv osv


Jag har säkert glömt hur mycket som helst nu men jag äcklas av i stort sätt allt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag mådde dåligt att skafferiets lukter som kryddor och det som finns där.
Mickes parfym/deo med.
Typ alla maträtter. Det ända jag kunde äta i två veckor var ris med brunsås eller bearnaisesås. :P
Och big mac va väldigt lockande :P
Kunde inte ligga nära Micke, då jag mådde illa av andras dofter. Så sjukt egentligen.

Mitt illamående gick till och från till vecka 20. Kunde inte gå upp innan 10 på morgonen annars spydde jag.
Ha en bra dag!

Maria

2008-05-19 @ 08:27:05
URL: http://elinsmamma.blogg.se
Postat av: Caroline

Gud va jag känner igen mig!! Känns som att de aldrig kommer gå över :P känns som att jag ska vara illamående o gravid i tio år! Jag kan inte ens äta ris, sjukt tråkigt! Och med tanke på att jag jobbar som service ansvarig på mcdonalds så kan jag inte äta något därifrån annat än muffinsen och juicen! Haha! Jag har haft ganska tur med illamående dock, det har aldrig gått så långt att jag spytt förutom igår då.. blä!

Kram på dig o lilltjejen!

2008-05-19 @ 08:37:59
URL: http://myowndiary.blogg.se
Postat av: paula

Jag mådde skit illa när jag borstade tänderna. det var nåt med tandkrämen som gjorde att jag nästan spydde varje gång jag skulle borsta tänderna lixom...:) lycka till med allt:)

2008-05-19 @ 08:43:43
URL: http://oneandoonly.blogg.se
Postat av: Carro

Usch jag vet precis hur du känner! Mådde illa av precis ALLT i början både med Oliver och den här bebisen. Jag blev också jättesugen på äpple helt plötsligt men spydde upp det lika fort. Pröva med isglass:) Hoppas du mår bättre snart. Ska ni kolla könet? Vi ska på UL imorn igen=) spännande!

Kramar

2008-05-19 @ 09:00:28
URL: http://carooolines.blogg.se
Postat av: Mel

Hej! .

Jag tycker du ska äta saltade kex o knäckebröd ,
, och dricka naturell yoghurt och ha lite salt i . Det hjälper faktist.. :) Lycka till

2008-05-20 @ 11:37:02
URL: http://mell0W.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0