Vecka 38

Barnet förbereder sig nu för att födas. 92 procent av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6. Ungefär fyra procent föds före vecka 38. Det råder oklarheter om vad som sätter igång förlossningen, men en forskning säger att det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Man anser då att graviditetslängden finns i ditt barns arvsanlag. Det anlaget har alltså bestämts efter vad som är normal graviditetslängd i din och din partners familj. Därför kan din graviditet ofta liknas vid din mammas eller någon nära släktings. Att barnet vuxit till en viss storlek har ingen direkt betydelse för när förlossningen sätts igång, men moderkakans livslängd spelar in.

Vikt 3 200 gram.


Kommentarer
Postat av: Carro

Gud ja!! I slutet grät jag för INGENTING och man kände sig bara ledsen och nedstämd mest hela tiden. Det är så mycket hormoner som far runt. Försök hitta på roliga grejer så du har annat att tänka på.

Vi mår bara bra och lillen är så snäll! Han sover typ hela nätterna förutom att han vll äta och byta blöja men sen somnar han om igen. Skönt!<



Vi kollade på lägenheten igår men den var väldigt inrökt och inte så fräsch tyvärr. Så vi väntar noglite till tills vi hittar npgon som vi verkligen trivs med. Kommer inte ihåg vad vägen hette men den låg vid årstakliniken för djur eller nåt sånt? hehe.Och Precis vid en pizzeria och en liten livs. Har så dåligt minne:)



Vad ska ni hitta på idag?



Kramar!

2008-10-22 @ 11:01:52
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja jag var precis likadan:) Det går över sen när bebisen kommer:) fast nu gråter jag också för ingenting! massa nya känslor som kommer.

Ja asbolut! Sover mkt bättre nu. Hur sover du nu?

Ja men ellerhur? Det är ju jätte mysigt att sitta på balkongen med filtar och allt! Tror du att du kommer börja igen sen?

Duktig du är gumman! Bra att du hittar på saker. Då går tiden fortare. Snart har ni eran bebis här:)

Ska bli kul att ses! Har träffat två kompisar nu på kvällen. Tror du att du kommer gå över tiden? Har du förvärkar?



Kramar!

2008-10-22 @ 22:42:57
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag följer din blogg dagligen, och jag längtar jätte mycket tills din dag är inne, då du ska föda! hoppas att förlossningen går bra! kram på dig och lilla william :)

2008-10-22 @ 23:11:19
URL: http://kungamanda.blogg.se/
Postat av: Carro

Tack så mycket=) Tycker du? Tycker det har blivit slitet på bara en vecka:) men tack va gulligt=) hehe.

Ja jag färgade håret flera gånger.Hörde också att dt kunde bli fel färg osv men på mig blev det nästan bättre än innan. Och min frisör sa att det var okej att färga. Dan innan vi åkte in till bb så färgade jag håret, smörjde mig med brun-utan-sol och försökte göra mig fräsch haha men såg ju lika sliten ut ändå när man väl låg där:)



Kram!

2008-10-23 @ 10:48:21
URL: http://curu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0