A piece of cake



Godmorgon hörrni! Som jag skrev igår så fick jag hem denna underbara bok, A piece of cake. Jag satt och bläddrade igenom den med mamma i luren och vi suktade åt allt gott. I helgen ska jag baka lite cupcakes till min broders födelsedag, tänk att han blivit så stor!? 18 år? Hur gick det till? Han är fortfarande tolv och en liten skitunge.. i mina ögon iallafall. Haha, alla mina syskon har stannat i åldern i mina ögon dem är fortfarande små och olydiga, konstigt att jag kände mig så stor när jag var tex 17 som min andra bror snart blir.. weird weird. Jaja, jag har iallafall funderat ut vilka cupcakes det blir, mami min skulle baka någonting med choklad så jag tog då Raspberry Cupcakes med Raspberry cream cheese topping ska bli smarrigt. Sen tänkte jag även göra några andra, men då såg jag ett recept som inte alls såg svårt ut nämligen franska flarn. Jag hittade inte receptet på internet och jag orkar inte skriva upp de här för jag har lite brådis, jag lägger upp bilder och recept när jag bakat dem.

Hur står allt till i magen då? Jodå, bara bra. Är nu i inne i vecka 31 och magen kan ställa sig åt alla möjliga håll och kanter, ganska roligt att se faktiskt det går nästan att känna och gissa sig till vilken kroppsdel han tryckt ut. Ibland känns de som en rumpa, en fot, ett knä eller ett huvud. Han gillar att stoppa upp huvudet precis under mina revben, jag vet inte varför men just på min högra sida gillar han att ha huvudet det är gaaanska obehagligt. Nu är det bara 68 dagar kvar till beräknad förlossning (jag vet att om man kollar på mätaren som finns på min blogg sida så står det 69, den är amerikansk och tydligen räknar dem inte lika dant.. inte fan vet jag, men 68 dagar är det iallafall)

Den 16 september ska vi till BM igen, sen börjar även föräldragrupperna samma dag, vi kommer att gå fyra ggr en gång i veckan. Jag undrar verkligen hur det kommer vara, vad man pratar om osv. Hoppas det är NÅGON runt våran ålder, man kan ju alltid hoppa. Nu ska jag fortsätta med min frukost och sen börja göra mig iordning för att jobba -suck- jag VILL INTE. Juste, ni som undrar hur det går med försäkringskassan, jag har fortfarande inte fått svar ang havandeskapspenning ringde dem i förr igår och kollade och enligt henne skulle svaret komma inom de närmsta dagarna det får man hoppas!

Puss o kram på er!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag gick på en mammagrupp för unga föräldrar när jag väntade Oliver. Vi fick se en film om förlossningen, veta hur barnet ska suga när den ammar (hon hade en docka och visade,hehe) och prata om allt praktiskt typ.



Fan nu är det nära:)

2008-09-04 @ 11:15:17
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: Sara

va jobbar du med?

2008-09-04 @ 14:17:06
Postat av: steelneck:)

du får baka till mig när jag kommer och hälsar på :) bara så du vet!

2008-09-04 @ 16:41:19
URL: http://steelneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0