Den stora gravida kvinnan talar


Fy farao, jag känner mig som ett HUS. Tror det har börjat samlas en del vatten i min lilla kropp nu, för jag känner mig sjukt uppsvullen.. känner för o banta banta banta! Haha, men det kommer inte på fråga, jag är noga med att äta ordentligt så både jag och lillkillen där inne klarar oss under dagen. Frukost lunch och middag, idag kände jag för att vara lite kreativ och inte göra någon "falukorv makaroner" middag så jag ställde mig och gjorde en egen marinad med lite soja, rapsolja, paprika pulver och dylikt som jag penslade en fläskfile med. Sen in i ugnen en stund, efter det slog jag in den i lite folie och lät den vila några minuter för att hinna bli "färdig" men inte torr! Vart ganska lyckat faktiskt! Till de serverade jag ris, rödvinssås och lite grönsaker. Jag tror det uppskattades då Nicklas slängde i sig maten och gjorde en matlåda av resten.

Jaha, vad skulle man göra nudå? Jag köpte hem lite glass idag från affären, choklad/hasselnöts glass med tryffel i. Lät gott, så jag har ätit en tallrik tänkte ta resten imorgon så jag slipper rulla till sängen inatt. Undrar om jag ska sätta på lite te vatten och sätta mig o kolla lite Gilmore Girls nu när älskling ska iväg och träna några timmar. Suck, det är så trist o ligga ensam om kvällarna dumma sena träningar!!

Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja precis så är det! Magen blir helt spänd och så gör dt ont:( och det är värst på nätterna.



Hahahaha jaa man blev lite chockad när fläckara började dyka upp,haha:) Jag ammade Oliver länge faktiskt. Ett år men i slutet så ammade jag bara på natten. Planerar att amma kanske 8-9 mån den är gången. Men det är svårt att sluta. hur länge planerar du att amma?

Jag tror absolut att du kommer bli sjukskriven. Pratade med min mamma idag om dig och hur du jobbar och hon sa att en tjej på ica som SITTER i kassan blev beviljad havandeskapspenning! Sjukt! tror att det beror på vad man har för handläggare. Hoppas det går bra hos läkaren!



Jo det kändes jätte skönt! Men det var svårare än jag trodde att få det. Okej=) Jag gr varanan veca nu men vi blev inte erbjudna att gå i föräldrargrupp. Kanske för att jag gjorde det förra gången?



Kram till dig och lillen:)

2008-09-10 @ 19:55:00
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Taaack så mkt. mår du och William braa ?

2008-09-10 @ 20:43:53
URL: http://knolli.blogg.se/
Postat av: Michis

Ja gud det lät jätte gott!

Blev jag sugen på mat - igen. Och jag kan inte skylla på graviditet-sugen-vill-äta. Önska jag kunde. Haha.



Men vad ska man göra? I just love food.

2008-09-10 @ 21:51:36
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0