Min dag i all dess ära

Gokväll! Vi har precis kommit hem från Nicklas bror, från Gnesta. Vi skulle vara barnvakt åt hans ungar undertiden han sysselsätter sig på kryssning men vi bestämde oss för att ta med lillkillen hem till oss istället då vi ska iväg tidigit imorgon och handla present och så till min bror sen ska vi på släkt middag och fira honom ska bli trevligt, jag ska baka hela morgonen jag har nämligen lovat mamma min att jag ska ha med mig cupcakes och sen franska flarn får hoppas att de blir gott.. handlade ingredienser för nästan tre hundra kr!!

Idag har verkligen inte varit min dag, det började med att jag glömde plånboken hemma med mitt busskort vilket jag kom på först när jag satt på tvärbanan och konduktören stod med en arg min framför mig. Suck. Som TUR var hade jag lite pengar kvar på min telefon som jag kunde använda och skicka ett sms, lagom bra med tanke på att jag hade behövt mitt kort idag för att betala lunchen på jobbet. Hade nämligen inte med mig någon matlåda just idag, men då är det klart jag glömmer kortet. Väl framme på jobbet börjar jag som vanligt men helt plötsligt blir hela jag skakig och jag knappt stå på benen, jag får för mig att det kan vara socker brist eller liknande så jag försöker med att dricka cola, ingen verkan. Nähä, jag provar lite milkshake, nähä inte det heller. Blodtrycksfall härligt, jag svimmar nästan och ber chefen om att få gå hem. Han börjar mumla om vem som ska ta över mitt jobb om jag går hem, räkna dagskassan dvs. Jag förklarade att jag faktiskt inte kunde bry mig mindre, jag är höggravid och håller på o svimma jag måste få gå hem och lägga mig. Som tur är fick jag gå hem tillslut! Jag kom hem lagade pannkakor och satte mig framför Gilmore Girls, sen var Nicklas hemma och det var dags att åka. Vi tog oss till Gnesta och där skulle vi beställa pizza med barnen, jag äter ALDRIG någon annan pizza (när jag väl äter pizza) än Margarita men jag får för mig att jag ska prova något nytt. Det skulle vara paprika, färska tomater, mozarella och basilika på lät ju gott tänkte jag. Hm.. jag fick en tomat skiva, inte en endaste paprika bit och såg inte en gnutta mozarella ost. Jag fick iprincip pizza ost med en hel jävla burk basilika, jag trodde den skulle vara färsk men icke. Jag åt kanske två bitar sen fick de räcka usch.. nu sitter jag här och är hungrig så klart! Jaja, nog om min jobbiga dag hoppas ni haft det bättre.

Jag glömde säga att en gammal jobbar kompis, Isabell kom förbi jobbet idag. Det var så himla kul, jag har verkligen saknat henne!! Vi har inte träffats på hur länge sen som helst, dock kom hon med tråkiga nyheter och jag ville bara ge henne en stor kram! Vi bestämde iallafall att vi skulle höras och ses väldigt snart!! Mycket skoj!

Nä nu ska jag försöka sova.. Min stora kärlek går på tv, den är faktiskt ganska skoj! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men vadå? så alltså man kan ladda ner avsnitt 2 då oxå?

2008-09-07 @ 12:29:41
URL: http://mariiereling.blogg.se/
Postat av: Isabell

Va söt du är gumman! Så glad att se dig o din fina mage med ;) hihi Jag har varit hemma i hudiksvall i en vecka nu, men när jag är tillbaka måste vi ses!! Pussss

2008-09-10 @ 17:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0