Söndag, underbara söndag


Goodafternoon, eller vad man ska säga! Jag vaknade för några timmar sen och har inte gjort mer än att ha städat, dammsugit, ätit frukost och suttit och suckat framför datorn. Jag har egentligen tvätthög bakom mig jag skulle behöva lägga in i garderoberna, men jag känner inte för det.. inte just nu. Jag har super trist, Nicklas har åkt iväg på innebandy match och jag sitter ivrigt här och väntar så vi kan åka och storhandla maaaaaat. Vi har nämligen ingenting hemma.
Gårdagen var mysig, vi började med att åka till Centrum med Nicklas brors barn Ludde där vi letade present till min bror, jag hittade en snygg rosa slimfit skjorta och ett vitt linne. Hoppas han gillade de! Sen köpte jag ett par skor, vanliga ballerina liknande skor, läder med ett spänne på. Jag har nämligen sprungit runt i flipflops sen i sommras för jag får inte på mig några stövlar, mina fötter är så svullna och Nicklas måste hjälpa mig slita av dem. Sen köpte jag mammastrumpbyxor så jag slipper gå runt i mina enda mamma leggings då INGA utav mina jeans passar, mamma jeansen är svarta och jag har ingenting att matcha dem med är ingen fan av svarta jeans. Då dem inte är helt kolsvarta utan lite mer urtvättade. Sen åkte vi hem till mina föräldrar och där var hela släkten samlad, vi firade min bror och jag och mina syskon lagade efterätterna, franska flarn och raspberry cupcakes! Mycket mysigt att ha alla samlade sådär, fick mycket gratulationer då jag inte träffat hela släkten sen jag vart gravid. Alla tyckte de var super roligt! Känns bra :) vi skulle egentligen åkt förbi Jimmy på vägen hem och sagt hej till alla som festade där men jag mådde så himla illa efter att ha tryckt i mig alldeles för mycket av min mammas mat. Det serverades nämligen italiensk köttgryta med pasta, hemgjord aioli, hemgjord polenta, ost bricka, sallad med hemgjord balsamvinägers dressing, hembakt bröd, vitlöksbröd osv osv.. till efterätt hade jag och min bror lagt fram våra bakelser, sen hade min mamma gjort en stor fin chokladtårta med massa choklad kräm på! Så ni kan tänka er hur mätt jag var när jag kom hem, William stampade runt på min magsäck hela bilresan hem så jag kände att maten var på väg upp. Vi vart sängliggandes och gick inte upp förns halv elva tiden idag haha! Mysigt!

Nu hoppas vi på att Barnens Hus har öppet till 19 idag som jag tror, så vi kan hämta ut babyboxen vi har skickat efter! Får se vad den innehåller! Nicklas är hemma vid halv fem tiden, så jag ska väl hinna duscha, städa, fixa mig osv osv.. Ha en bra söndag! (imorgon börjar jobbet.. ååh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0