Söndag

Hej allesammans!
I fredags så skulle vi ut, men nästan ingen var hemma eller kunde så det slutade med att jag och Nicklas gick på bio istället. Det fick bli filmen Mammuth, gud vilken djup film! Fick sig en liten tankeställare. Mamma var hemma med lill skrutt som verkligen inte ville ta ersättningen, han drack en dl ungefär.. men ni kan ju ana vilka stenar till tuttar jag hade när jag kom hem jag ville väcka honom hela natten för att få honom att äta, stackarn! Ville inte sätta mig o pumpa då jag provade det en gång och satte igång världens produktion på ena bröstet! Det var sådär lagom skönt..

Igår var vi på 60års skiva, det var ganska trevligt! Nu gör vi inte mkt jag har tvättat och städat undan här hemma, vi hade så mycket tvätt så det var dags att ta tummen ur arslet och ta tag i de!

Någon som frågade om bananpannkaks receptet och här kommer de!



Thailändska bananpannkakor

4 stora mogna bananer
1 dl riven kokos
1 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 dl socker
1 burk kokosmjölk (400 ml) + 1 dl vatten
2 ägg
50 g smör
3/4 dl råsocker
färskpressad juice av 4 lime + finrivet skal av 2
smör till stekning av pannkakorna


Gör så här

1. Rosta kokosflingorna gyllenbruna i en stekpanna.
2. Sikta mjölet genom en sil i en bunke. Blanda i socker och hälften av de rostade kokosflingorna. Tillsätt kokosmjölken och äggen. Vispa till en slät smet.
3. Stek ca 16 pannkakor av smeten i smör. Ta ca 1/2 dl av smeten till varje pannkaka. Lägg dem på en tallrik och täck med en kökshandduk under tiden bananerna tillagas.
4. Skär bananerna i tjocka, diagonala skivor. Stek dem gyllene runt om i smör på medelvärme. Strö över råsocker och stek tills det har smält. Häll på limejuicen.
5. Fördela bananer och sås på pannkakorna, garnera med finrivet limeskal. Servera gärna med vispad grädde eller glass.

FÖR ALLA?
Innehåller gluten och ägg. Gör laktosfri: byt smör mot laktosfritt matfett och bjud med laktosfri grädde eller glass. Gör mjölkproteinfri: byt smör mot mjölkfritt matfett och bjud med gräddersättning från Oatly eller Go Green.

(recept lånat från tidningen Buffe)


Kommentarer
Postat av: Judit

Ja den filmen sägs vara bra så ska nog också gå och se den! Och fy va jobbigt men brösten :( Hoppas det löste sig på bästa sätt, lillkillen saknade väl mammas närhet också - slå två flugor i en smäll!





&

Pannkakorna ska jag lätt testa!

2009-02-01 @ 20:17:59
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Judit

p.s skönt att komma iväg ett tag, ni två! Det sägs ju att man "får lägga förhållandet på hyllan när bebis kommer" så det är bra att avvara tid tillsammans!

2009-02-01 @ 20:19:02
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heeej gumms!

HAha men gud va konstigt!! Kan du inte prata alls? Va skumt!

Ja men dt l¨åter jätte mysigt ju! :) Vilka dagar kan du?



Kramar!

2009-02-01 @ 22:11:25
Postat av: Carro

Glömde mitt namn;)

2009-02-01 @ 22:11:48
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: Fannie

Jag vill också ha bananpannkakor! Med nutella, om jag får välja själv! ;)

2009-02-05 @ 17:03:39
URL: http://fanniesegrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0